۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۹

سطح آموزه های فرهنگ ترافیک در تهران بسیار پایین است

سطح آموزه های فرهنگ ترافیک در تهران بسیار پایین است

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر الزام ایجاد حمل و نقل انسان محور در شهر تهران، سطح آموزه های فرهنگ ترافیکی در تهران را بسیار پایین ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران پس از گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران بر ضرورت ارائه راهکارهای کمی در این حوزه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک بر توسعه انسان محور و توسعه پایدار تاکید شده است، گفت: قسمتی از طرح جامع به ایجاد زیر ساخت‌های ماندگار و طبیعت محور پرداخته هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در مورد ارتقا و نهادینه سازی فرهنگ ترافیک آموزه‌ها به شدت پایین است و نتوانسته ایم جلب مشارکت مردمی داشته باشیم.

صدراعظم نوری با اشاره به آلودگی هوای تهران ادامه داد: ٤٠ درصد آلودگی تهران ناشی از اتوبوس‌ها و خودروهای سنگین دیزلی است. این در حالی است که خودروهای دیزلی کربن خالص تولید می‌کنند و باعث بروز سرطان می‌شوند. آیا برای استفاده از فیلتر دود در اتوبوس های شرکت واحد برنامه ریزی شده است؟

وی با اشاره به لزوم توجه به غیر سواره‌ها در شهر اظهار داشت: مسیر دوچرخه در سطح شهر تهران اکنون ٢٢٠ کیلومتر است که باید به ٩٠٠ کیلومتر برسد. همچنین تعداد خانه‌های دوچرخه باید از ١٤٥ خانه کنونی به ٥٤٥ خانه برسد.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: هم اکنون در شهر تهران ۱/۹ کیلومتر پیاده راه دارد که باید به ۹/۲۸ کیلومتر افزایش یابد ضمن اینکه باید ۲۶ معبر پیاده راه داشته باشیم و باید معاونت حمل و نقل و ترافیک برنامه خود را برای رسیدن به این اهداف ارائه کند.

کد خبر 4157072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha