۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۷

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه خبر داد:

برگزاری ویژه برنامه‌های هفته وحدت برای کودکان زلزله‌زده کرمانشاه

برگزاری ویژه برنامه‌های هفته وحدت برای کودکان زلزله‌زده کرمانشاه

کرمانشاه- سرپرست کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، ازبرگزاری برنامه‌های هفته وحدت برای کودکان زلزله زده استان خبرداد وگفت: یک کامیون سیار نمایش ازامروز با گروه‌های مولودی به این نقاط می‌روند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهناز فتاحی امروز چهارشنبه در نشست خبری تشریح عملکرد ستاد فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق زلزله زده غرب کشور، اظهار داشت: اولین روز پس از حادثه زلزله مربیانی از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه به محل  اعزام شدند.

وی افزود: در حال حاضر در شهرهای آسیب دیده سرپلذهاب و ثلاث باباجانی ۲ پایگاه ثابت و ۴ پایگاه کتابخانه ای سیار داریم که روزانه ۲۰ تا ۲۵ نفر از نیروهای کانون در آنجا مشغول فعالیت هستند.

فتاحی از سرکشی بالغ بر ۴۰۰ روستای زلزله زده خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروهای زیادی از استانهای همجوار از جمله ایلام، همدان، کردستان، خوزستان و حتی چهارمحال و بختیاری و خراسان در امر کمک رسانی ما را یاری کردند.

مدیر منطقه ای ستاد امداد  فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین یادآور شد: این اقدام ما مقطعی نیست و کودکان زلزله زده را رها نخواهیم کرد.

فتاحی ماموریت کانون را پرداختن به اوقات فراغت کودکان در سه حوزه شناختی، عاطفی و رفتاری بیان و تصریح کرد: در حادثه زلزله نیز خود را ملزم می دانیم هنرمندانه در کنار کودکان آسیب دیده باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع زلزله در ماه های ابتدایی سال تحصیلی و نیاز دانش آموزان به دفتر، مداد و سایر اقلام مدرسه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۳۲ هزار بسته لوازم التحریر را آماده و تا شب یلدا به دست کودکان و نوجوانان خواهد رساند.

این مسئول خاطر نشان کرد: بازی با عروسک نقش مهمی در بهداشت روانی کودکان ایفا می کند به همین منظور این کانون توزیع ۵ هزار عروسک را بین کودکان منطقه زلزله زده آغاز کرده است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه اذعان داشت: با توجه به نزدیک شدن به هفته وحدت یک کامیون سیار نمایش از امروز با گروه های دف نوازی و مولودی در مناطق زلزله زده به استقبال این هفته می روند.

وی از برگزاری ویژه برنامه هفته وحدت در روز یکشنبه ۱۲ آذر خبر داد و افزود: این جشن ها تا پایان هفته وحدت با اجرای برنامه های متنوع در بین کودکان مناطق زلزله زده برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: همچنان پذیرای هدایای هموطنان هستیم و متقاضیان می توانند هدایای خود را به مرکز کانون پرورشی واقع در ۳ راه ۲۲ بهمن تحویل دهند.

کد خبر 4158222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha