۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۴۳

رئیس جمعیت هلال احمر:

مشکلی برای تمدید تامین بسته‌های یک ماهه زلزله‌زدگان وجود ندارد

مشکلی برای تمدید تامین بسته‌های یک ماهه زلزله‌زدگان وجود ندارد

رئیس جمعیت هلال احمر از اجرای برنامه یکساله عملیاتی هلال احمر ایران با همکاری فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر رئیس جمعیت هلال احمر از اجرای برنامه یکساله عملیاتی هلال احمر ایران با همکاری فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر به منظور کمک به تامین معیشت، بازپیوند خانواده، بهداشت و مراقبت درمانی و... برای ۵۰ هزار خانوار شامل بیش از ۲۰۰ هزار نفر از زلزله زدگان و همچنین افزایش آمادگی و پاسخگویی هلال احمر ایران خبر داد.  

علی اصغر پیوندی صبح امروز در دیدار با الحاج اس سی، دبیرکل فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های هلال احمر ایران با فدراسیون بین المللی، گفت: با این توسعه همکاری ها می توان از ظرفیت فدراسیون برای پیشبرد برنامه های مشترک و غیر مشترک بهره برد.

وی با بیان اینکه زلزله کرمانشاه خسارات مادی و معنوی بسیاری را برای مردم زلزله زده و همچنین مردم ایران به همراه داشت، اظهار کرد: این زلزله به علت گستردگی و شدت وقوع، ۸ شهر و یک هزار و ۹۳۰ روستا را در غرب ایران درگیر حادثه کرد و ۵۰ هزار خانوار با جمعیت تقریبی ۲۰۰ هزار نفر تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند و متاسفانه ۴۵۰ هموطن جان خود را از دست داده و قریب به ۹ هزار نفر مصدوم و مجروح شدند.  

پیوندی با اشاره به تخریب ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی و تجاری در زلزله کرمانشاه، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر ایران به عنوان نخستین نهاد امدادرسان از ابتدای حادثه در منطقه حاضر بود و عملیات امداد و نجات را بر عهده گرفت و با ۵۴۱ تیم عملیاتی، آواربرداری، جست و جو و نجات و زنده یاب از کرمانشاه و استان های همجوار توانست در مدت زمان ۱۰ ساعت؛ امداد و نجات را در حد قابل قبولی در منطقه انجام دهد و همین حرکت سریع با همکاری سایر نهادهای مردمی موجب کاهش تلفات زلزله در حد بسیار زیادی شد.  

وی با اشاره به نجات ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از زیرآوار در زلزله کرمانشاه، افزود: تعداد زیاد مصدومان در برابر تلفات؛ حاکی از آن است که امداد و نجات با سرعت بالایی انجام شده و در این زمینه امدادرسانی بسیار خوبی از سوی ۱۰ بالگرد هلال احمر ایران ارائه شد و پس از امداد؛ خدمات اسکان، تغذیه و درمان اضطراری نیز در تمام مناطق زلزله زده با وجود صعب العبوری و مسدود بودن برخی راه های مناطق زلزله زده، ارائه شد.  

رئیس جمعیت هلال احمر با اظهار امیدواری نسبت به بهره مندی از کمک فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر برای بهبود شرایط زلزله زدگان از کمک های برخی اعضای نهضت به زلزله زدگان کرمانشاه تقدیر کرد.  

وی به اعتماد مردمی به هلال احمر ایران و کمک نقدی و غیرنقدی مردم به زلزله زدگان کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: تاکنون ۴۹ میلیارد تومان کمک نقدی و بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان ارزش کمک های غیرنقدی مردمی است که در اختیار جمعیت هلال احمر ایران قرار گرفته است.  

پیوندی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نجات جان انسانها اولویت نخست هلال احمر است،  گفت: ما به جز نجات جان انسانها به چیز دیگری در مرحله نخست حادثه نمی اندیشیم و در مراحل بعدی اسکان و تغذیه اضطراری قرار دارد.  

وی با تاکید براینکه توزیع بسته های ۷۲ ساعته به اتمام رسیده است؛ افزود: ۴۰ هزار دفترچه اقلام امدادی میان زلزله زدگان توزیع شده و توزیع بسته های غذایی یک ماهه نیز در حال اتمام است.  

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد که این جمعیت تا زمان اسکان موقت و دائم زلزله زدگان، هیچ مشکلی برای تمدید تامین بسته های یک ماهه ندارد.

کد خبر 4158444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha