۱۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۱

اشرف غنی:

داعش حمایت های خارجی خود را از دست داده است

داعش حمایت های خارجی خود را از دست داده است

رئیس جمهوری افغانستان در هفتمین نشست وزرای خارجه «قلب آسیا» اعلام کرد که داعش حمایت های خارجی خود را از دست داده و تلاش این گروه برای ایجاد پایگاه در افغانستان با شکست مواجه شده است.

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آوا، «اشرف غنی» رئیس جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی خود در هفتمین نشست قلب آسیا اظهار داشت که داعش در حال فرار از شهر های «اچین» و «توره بوره» ولایت «ننگرهار» و نیز ولایت «کنر» افغانستان است و به زودی نابود خواهد شد.

غنی در ادامه گفت: اکنون گروه داعش حمایت خارجی خود را از دست داده است و این گروه، اسلحه، تجهیزات و نیرو ندارد و شمار اندکی از آنها نیز که در کوهها گرفتار شده اند، از گرسنگی خواهند مرد.

وی تاکید کرد که افزایش اطلاعات دولت افغانستان درباره گروه داعش از طریق سازمان اطلاعات این کشور و همچنین تحقیق از بازداشت شدگان اعضای داعش، توان نیروهای امنیتی افغانستان در حمله به این گروه را افزایش بخشید و سبب شد که هر چه سریعتر حامیان مالی و طراحان عملیات های تروریستی این گروه دستگیر شوند.

رئیس جمهوری افغانستان افزود: ما بدون وقفه و با تمام توان، ظرفیت ها و قلمرو داعشی ها را در افغانستان ریشه‌کن می کنیم.

وی افزود: در یک سال گذشته، ۱۵۰۰ عملیات مشترک زمینی و ۳۰۰ عملیات هوایی را علیه گروه داعش انجام دادیم که در نتیجه این عملیات ها ۳ فرمانده و ۱۵۰۰ عضو این گروه تروریستی کشته و ۲۰۰ تن دیگر نیز دستگیر شدند.

غنی در ادامه اظهار داشت: ما مناطق تحت نفوذ داعش را از این گروه باز پس گرفتیم و بیش از ۱۰۰۰ پایگاه و مواضع داعش را نابود کردیم و سلاح های این گروه نیز به دست نیروهای امنیتی ما افتاده است.

براساس اظهارات رئیس جمهوری افغانستان در سال گذشته گروه داعش ۹ شهر افغانستان را تحت کنترل خود داشت اما درحال حاضر، این گروه به شکل پراکنده در این کشور باقی مانده است.

کد خبر 4159700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha