۱۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۲

امام جمعه ابهر:

وحدت خمیرمایه عزت و پیشرفت هر جامعه تلقی می‌شود

وحدت خمیرمایه عزت و پیشرفت هر جامعه تلقی می‌شود

زنجان-امام جمعه ابهر با اشاره به هفته وحدت، گفت: وحدت، خمیرمایه عزت و پیشرفت هر جامعه و امتی تلقی می‌شود و چنانکه تفرقه و تشتت شکننده‌ترین عامل یک امت و ملت است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر افزود: در مورد وحدت کارها باید عالمانه باشد و عالمانه باید روی نکات اختلافی تکیه کرده و آن‌ها را حل کنیم.

وی گفت: شرایط ما یک شرایط حساس است و باید در هیچ لحظه از وحدت غافل نشده و به دامن اختلاف نیافتیم. همه باید در نوشتار و گفتار خود تقوای الهی را رعایت کرده، هر حرف هوس آلوده و باطل را ننویسند و سخن شبهه‌ناک و غیر لازم را به زبان نیاورند.

امام‌جمعه ابهر ادامه داد: مسئولان و دولت‌مردان از فرصت به‌دست آمده به نحو احسن استفاده کنند و به خیر دنیا و آخرت مردم کار کنند. امروز سخن گفتن از بعضی مباحث به دامن شیطان افتادن است. این‌قدر حرف‌های محکم در آموزه‌های دینی و انقلابی خودمان وجود دارد که ما را از وارد شدن به مباحث شبهه‌ناک و غیر دین بی‌نیاز می‌کند.

رحیمی در ادامه این دو مولود مبارک را محور وحدت مسلمین و اخلاق و مهرورزی دانست و گفت: اگر امروز مبانی و سخنان پیامبر در جامعه اجرا و عملیاتی می‌شد ما هیچ مشکلی نداشتیم. وحدت، خمیرمایه عزت و پیشرفت هر جامعه و امتی تلقی می‌شود. چنانکه تفرقه و تشتت شکننده‌ترین عامل یک امت و ملت است.

وی افزود: با کمال تاسف علی‌رغم اینکه مسلمانان به لحاظ جمعیت، دومین آمار جمعیتی دنیا را پس از مسیحیان به خود اختصاص داده‌اند اما به لحاظ چالش‌ها و مشکلات و آسیب و نزاع‌ها و اتلاف سرمایه‌های مادی و معنوی رکورددار هستند.

عدالتخواهی و استکبار ستیزی شاخصه اصلی جنبش دانشجویی در ایران است

امام جمعه قیدار با تاکید بر اینکه شاخصه مهم جنبش دانشجویی اصیل در کشور ما، عدالتخواهی و استکبار و استبداد ستیزی است، گفت: هر وقت جنبش دانشجویی از این شاخصه‌ها فاصله گرفته خسارات جبران ناپذیری بر کشور تحمیل کرده و هر وقت به اصالت خود بازگشته منشأ برکات عظیمی برای کشور و ملت بوده است.

حجت‌الاسلام علی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قیدار با یادآوری اینکه از ۱۲ ربیع تا ۱۷ ربیع به تدبیر معمار کبیر انقلاب حضرت امام راحل روز وحدت نام‌گذاری شده است، افزود: هیچ موضوعی در دنیا و جهان رسانه و تبلیغات و حتی سیاست و قدرت، بیشتر از اتحاد و انسجام جهان اسلام مطرح و مورد تهاجم نبوده و نیست.

امام جمعه قیدار تاکید کرد: امروز هیچ مسئله‌ای مهمتر از وحدت در جهان اسلام نیست و وحدت ضرورت نخست جهان اسلام است .

امام جمعه قیدار روز دانشجو را به عنوان دیگر مناسبت پیش رو یادآور شد و افزود:  ۱۶ آذر در تاریخ ایران یادآور حماسه بزرگ استکبار ستیزی دانشجویان در کشور است که هر ساله به عنوان یکی از مقاطع حساس تاریخ انقلاب مورد توجه قرار می‌گیرد.

موسوی تاکید کرد: با مرور وقایعی که آن روز رخ داده می‌توان پی برد که هویت جنبش دانشجویی به مبارزه با استکبار جهانی گره خورده است.

وی با بیان اینکه دشمنان به‏ دنبال تحمیل برجامی دیگر هستند، گفت: دشمنان اسلام و انقلاب شکست‏هایی در  نقشه و توطئه‌های خود، علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خوردند که نمونه آن توطئه اخیر داعش و اعلام استقلال کردستان است.

اخلاق خوب، عفو و گذشت، احترام به مردم از ویژگی های مهرورزی است

امام جمعه شهر دندی با تبریک سالروز میلاد حضرت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) به ویژگی های پیامبر اسلام و امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: اخلاق خوب، عفو و گذشت، احترام به مردم از ویژگی های مهرورزی است.

حجت الاسلام حسینی نسب در خطبه های نماز جمعه شهر دندی  با اشاره به هفته وحدت و با بیان اینکه وحدت به معنای دست کشیدن از اصول و اعتقادات نیست، گفت: تکیه بر اصول مشترک همچون توحید، نبوت، قبله مشترک و محبت به اهلبیت از یک طرف و وجود دشمن مشترک از طرف دیگر از عوامل وحدت مسلمانان است.

وی با تاکید بر ضرورت وحدت مسلمانان، گفت: پیروزی بر گروه تکفیری داعش نماد وحدت مسلمانان در برابر فتنه استکباری، صهیونیستی بود.

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه نبی اکرم اسلام حضرت محمد(ص) در برابر کفار خشن و با مسلمانان مهربان بود، گفت: پیامبر اسلام الگوی همه است و دولت، مجلس و ملت نیز باید در برابر دشمنان خشمگین، ولی با همدیگر مهربان باشند.

حسینی نسب به تقدیم لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم اشاره کرد و گفت: مجلس باید در این باره هوشمندانه و انقلابی عمل کند چرا که اولین مشکل این لایحه این است که مفهوم تروریسم برای غرب معنای خاص خود را دارد و آمریکا و غرب تروریسم را به خوب و بد تقسیم می کند  و سپاه، بسیج و حتی کشور ما را تروریسم می دانند لذا طوری نشود که برجام دیگری را تحمیل کنند و هر طور که خودشان خواستند عمل کنند.

امام جمعه شهر دندی با اشاره به گزارش رئیس جمهور از عملکرد ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم، با بیان اینکه این گزارش دارای نقاط قوت و ضعف بود، گفت: افزایش رشد اقتصادی، تورم تک رقمی، کاهش نرخ بیکاری، ایجاد اشتغال از نقاط مثبت این گزارش بود اما نقاط ضعف این گزارش این است که این آمار و ارقام در زندگی مردم ملموس نیست و مشکلات بیکاری و تورم همچنان باقی است.

حجت الاسلام حسینی نسب با دردناک توصیف کردن وضعیت مردم یمن و با بیان اینکه وضعیت رهبر مبارزان یمنی شیخ عیسی قاسم نگران کننده است و ازانتقال او به بیمارستان جلوگیری می کنند، گفت: مدعیان حقوق بشر، مدعیان آزادی و دموکراسی در مقابل جنایات آل خلیفه ساکت هستند.

کد خبر 4159780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha