۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۵

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:

آب مناطق زلزله زده قابل شُرب و با کیفیت است

آب مناطق زلزله زده قابل شُرب و با کیفیت است

کرمانشاه- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در هیچکدام از شهرستان های استان مشکل آب شرب وجود ندارد و آب با کیفیت و استاندارد لازم در شبکه جریان دارد.

 علیرضا تخت شاهی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در هیچکدام از شهرستان های استان مشکل آب شرب وجود ندارد و آب با کیفیت و استاندارد لازم در شبکه در جریان است و مردم می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

تخت شاهی افزود: خط قرمز وزارت نیرو، کیفیت آب است و آب وقتی اجازه ورود به شبکه را خواهد داشت که کنترل و کیفیت مطابق با استانداردهای بهداشت آب را کسب کند.

وی اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب بعنوان متولی آب و بنده در رأس آن این را قطعا می گویم که مشکل آب شرب نداریم و نیز مورد تایید همکاران خوب ما در مرکز بهداشت هم  قرار گرفته است.

 وی گفت: اگر هم موضوع گل آلود بودن آب مطرح است این قضیه در زمان زلزله و پس لرزه های آن مربوط به منابع آب است نه شبکه توزیع ممکن است در منابع تامین آب کدورت آب باشد اما پس از مراحل تصفیه و اقدامات کنترلی بر روی آن در شبکه توزیع به استاندارد لازم خود می رسد. کدورت آب بر اساس استاندارد جهانی آن که ۱۰۵۳ است، ۵ntu می‌باشد که حد مجاز کدورت آب را مشخص می کند لذا براساس همین استاندارد آب وارد شبکه و در اختیار مردم قرار می گیرد.

مدیر عامل شرکت آبفا استان افزود: برای تامین آب با توجه به پراکنندگی که در سطح شهر برای اسکان وجود دارد ما براساس نیاز و مناطق مختلف علاوه بر آبرسانی سیار، تانکر های ثابت و هم چنینی علمک های با شش شیر و یا هشت شیر آب گذاشتیم که مردم بتوانند از آنها استفاده کنند و این رود در صورت نیاز ادامه خواهد داشت هر نقطه ای لازم باشد ما برای مردم تامین آب خواهی کرد.

وی اظهار داشت: در این مدت بالغ بر ۲.۵ میلیون بطری آب را توزیع کردیم در تمام شهرستانها ۷۶ دستگاه تانکر سیار آبرسانی می کردند که در شهر سرپل ذهاب ۲۵ تانکر سیار مدام در حال توزیع آب بودند در حال حاضر نیست و تانکر آماده آبگیری در محل مستقر است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در خصوص مشکل دفع فاضلاب نیز اظهار داشت: تعدادی حمام و چشمه بهداشتی که برای زمان اربعین از تهران در منطقه بود بنابه دستور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به منطقه زلزله زده در راستای کمک به مردم اعزام شدند هر چند که این خارج از وظیفه و اختیارات شرکت آب و فاضلاب بود که ما تعداد ۱۸۰ دوش حمام صحرایی و ۵۰ چشمه بهداشتی را خودمان نصب و راه اندازی کردین این تعداد که بوسیله همکاران آبفا نصب و راه اندازی شده اند مشکل در زمینه دفع فاضلاب ندارند.

 تخت شاهی افزود: با توجه به اینکه نصب و راه اندازی حمام ها و چشمه های بهداشتی توسط دستگاههای دیگر انجام می شود توصیه کرد این عزیزان با هماهنگی این شرکت برای نصب آنها اقدام کنند تا همکاران آب و فاضلاب در نحوه نصب و محل دفع فاضلاب آنها را یاری دهند که دچار مشکل نشوند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان تصریح کرد: تمام شبکه های فاضلاب شهر سرپل توسط اکیپ های امدادی این شرکت شستشو شده است و تصفیه خانه فاضلاب نیز در مدار بهره برداری است.

وی تأکید کرد: دستگاه های متولی نصب حمام ها و چشمه های بهداشتی با اکیپ های امدادی آبفا هماهنگی نمایند که در نصب آنها با مشکل مواجه نشوند.

کد خبر 4160882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha