۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۴۳

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح ۷ طرح راه و شهرسازی در استان سیستان و بلوچستان

افتتاح ۷ طرح راه و شهرسازی در استان سیستان و بلوچستان

زاهدان - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باحضور رئیس جمهور ۷ پروژه در حوزه راه و شهرسازی با اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومان در استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، خیراله خادمی عصر امروز در جلسه توسعه سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این ۷ پروژه مربوط به راه های روستایی، راه های اصلی و بزرگراه‌های نقاط مختلف در استان سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به اینکه طول این بزرگ راه‌ها و راه‌های اصلی ۲۷۸ کیلومتر است، افزود: همچنین تعداد سه پل بزرگ در جنوب استان سیستان و بلوچستان به طول ۶۵۰ متر با اعتبار ۳۳۰۰ میلیارد ریال از جمله این طرح ها است.

وی با اشاره به اینکه در تلاشیم تا پایان سال ۵۰ کیلومتر دیگر از این بزرگراه‌ها به بهره برداری برسد، تصریح کرد: راه‌های ارتباطی یکی از زیرساخت‌های بسیار مهم برای رفاه و اقتصاد کشور است که سیستان و بلوچستان نیازمند مساعدت بیشتری در این زمینه است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: همچنین در راستای اهداف دولت در جهت توسعه خطوط ریلی کشور امروز بزرگترین پروژه ریلی کشور در قالب کریدور شمال به جنوب در شرق کشور در مسیر چابهار به زاهدان با روند مطلوبی در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه تاثیرگذار شرق کشور تاکنون ۲۷ درصد پیشرفت داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۰۰ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند و همچنین ۷۰۰ دستگاه سبک و سنگین نیز در فرآیند اجرای این پروژه فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بسترهای لازم برای توسعه سواحل مکران احداث کریدور و بزرگراهی به طول یک هزار و ۷۶۰ کیلومتر در سواحل جنوبی کشور در دست اجرا است که می تواند چهار استان ساحلی جنوب کشور را کاملا پوشش دهد.

خادمی با اشاره به اینکه ۳۲۰کیلومتر از این کریدور در سیستان و بلوچستان واقع شده است، افزود: برای اجرای این پروژه احداث ۷ پل بزرگ در استان به طول یک هزار و ۷۰۰ متر پیش بینی شده که ۱۵۰ متر از این طرح در حال حاضر در دست اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون طول بزرگراه های استان سیستان و بلوچستان ۲۶۲کیلومتر است که از این میزان ۹۵ کیلومتر آن یعنی حدود ۳۵ درصد در دولت یازدهم ایجاد شده است.

کد خبر 4161027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha