۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۲۱:۵۲

باحضور رئیس جمهور صورت گرفت:

افتتاح ۵پروژه درحوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات درسیستان وبلوچستان

افتتاح ۵پروژه درحوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات درسیستان وبلوچستان

زاهدان - وزیر ارتباطات گفت: ۵ پروژه با اعتباری معادل ۲۲۰ میلیون تومان با حضور رئیس جمهور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز در جلسه توسعه سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی از ظرفیت های خوب این استان وجود ۶ هزار فارغ التحصیل در رشته های مهندسی برق، کامپیوتر و  فناوری اطلاعات است.

وی افزود: این افراد پس از فارغ التحصیلی نیازمند شغل هستند، بنابراین باید امکانات مناسبی برایشان فراهم شود تا بتوانند با کسب و کارهای نوپا جذب بازار کار شوند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین پروژه های وزارت ارتباطات در این سفر افتتاح مرکز توانمند سازی کسب و کارهای نوپا در زاهدان است که به افراد کمک می کند پس از حضور در مراکز رشد و یادگیری کسب و کارهای آنلاین به بازار کار نزدیک شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طی یکسال  گذشته ۲۱۹ میلیارد تومان اعتبار در حوزه زیرساخت سرمایه گذاری شده است و بیش از یک هزار و ۱۰۰ سایت مخابراتی نسل دوم، سوم و چهارم نیز راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه شبکه فیبر نوری در خاش از زیر ساخت های مناسبی برخوردار است و طی چند سال اخیر توسعه هم یافته است، خاطر نشان کرد: اما بسیاری از روستاهای استان همچنان فاقد زیرساخت های ارتباطی هستند که با برنامه ای که دولت برای این‌ مناطق دارد امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم مشکل این روستاها نیز برطرف شود.

وی تصریح کرد: امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خاش مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی مردم بررسی شد.

کد خبر 4161152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha