۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۳

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به مناطق زلزله زده راور وارد شده است

۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به مناطق زلزله زده راور وارد شده است

کرمان - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برآورد های اولیه نشان می دهد بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به مناطق زلزله زده شهرستان راور وارد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در محل فرودگاه بین المللی کرمان با اشاره به وقوع زلزله ۱۰ آذرماه و پس لرزه های متعدد پس از آن در سطح شهرستان های کرمان و راور، گفت: خوشبختانه از دقایق اولیه وقوع زلزله شاهد بسیج همه دستگاه ها برای امداد و کمک رسانی بودیم و تا این لحظه ساماندهی های خوبی نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به مناطق زلزله زده راور وارد شده باشد، اظهار کرد: در همین راستا از رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درخواست سفر به استان کرمان شد تا از نزدیک وضعیت مناطق زلزله زده این استان را بازدید و بررسی کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر خانه های مسکونی، قنوات، مساجد و مدارس متعددی بر اثر وقوع زلزله در شهرستان های کرمان و راور آسیب دیده اند، بیان کرد: باید هرچه سریعتر در خصوص کار بازسازی اماکن خسارت دیده و همچنین مقاوم سازی اماکن واقع در کانون های زلزله این استان تصمیم گیری و فعالیت ها آغاز شود.

وی با بیان اینکه وقوع پس لرزه های پی در پی نگرانی هایی را در سطح استان کرمان ایجاد کرده است، افزود: متاسفانه قدرت برخی از این پس لرزه ها تا ۵/۵ ریشتر نیز رسیده است و باید اقدامات پیشگیرانه و ایجاد آمادگی بیشتر در برابر وقوع زلزله های احتمالی صورت پذیرد.

وی تاکید بر اینکه در حال حاضر در دوران مدیریت پس از وقوع زلزله در شهرستان راور قرار داریم، افزود: امیدواریم با سفر رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به کرمان، بر میزان آمادگی استان و همچنین اقدامات پیشگیرانه با هدف کاهش خسارات احتمالی در زمان وقوع حادثه افزوده شود.

وی با بیان اینکه در جلسه عصر امروز ستاد بحران استان کرمان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در محل استانداری کرمان برگزار می شود، جمع بندی اقدامات انجام شده از سوی دستگاه ها و ادارات استان ارائه خواهد شد، تصریح کرد: اتخاذ برنامه های پیشگیرانه برای مقابله با بحران های احتمالی دستور کار اصلی این جلسه خواهد بود.

کد خبر 4161858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha