۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۲

استاندار ایلام:

مصرف بهینه منابع آبی نیاز امروز و آینده کشور است

مصرف بهینه منابع آبی نیاز امروز و آینده کشور است

ایلام-استاندار ایلام تاکید کرد: مصرفه بهینه منابع آبی و خاکی نیاز امروز و آینده کشور است که همه باید به آن اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در مراسم روز جهانی خاک اظهار داشت: روز به روز به سمت نابودی عرصه های طبیعی پیش می رویم ولی مسئولیت چندانی برای حفاظت از این منابع خدادادی احساس نمی شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون در مجامع بین المللی میان کشورها برای استفاده از منابع آبی درگیری ها و کشمکش های بسیاری وجود دارد تا بتوانند استفاده بیشتری از این موهبت الهی ببرند و این مشکل در کشورمان که در حوزه کشورهای کم آب جهان قرار گرفته بدتر است.

استاندار ایلام تاکید کرد: رویه های نامناسب کشت و روش های غرق آبی آب باید حذف و شیوه هایی که بتوان با کمترین هزینه بیشترین استفاده را برد، جایگزین شود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به قرارگیری بسیاری از رودخانه ها در مناطق و استان های مرزی گفت: مسئولان این حوزه باید تلاش کنند بهترین استفاده را از منابع آبی ببریم تا رونق کشاورزی و اشتغال را در این نقاط شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: کشورمان از نظر وجود خاک حاصلخیز در استان های مختلف شرایط مطلوبی دارد و وجود طبیعت چهارفصل امکان تولید محصولات کشاورزی را فراهم کرده که باید از این فرصت مغتنم برای رونق تولید و صادرات آن بهره برداری کنیم.

کد خبر 4161997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha