۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۰:۲۳

جزئیات سفر استاندار لرستان به شهرستان الیگودرز

جزئیات سفر استاندار لرستان به شهرستان الیگودرز

خرم آباد - استاندار لرستان در ادامه بازدیدهای هفتگی خود به شهرستان الیگودرز سفر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی به همراه نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی و ... امروز یکشنبه در ادامه سفرهای شهرستانی خود به الیگودرز رفت و در این سفر از طر ح های صنعتی، عمرانی و ... این شهرستان بازدید کرد.

افتتاح گاوداری ۲ هزار راسی الیگودرز طی سال آینده

بازدید از طرح گاوداری دو هزار راسی الیگودرز یکی از برنامه های استاندار لرستان بود و در این بازدید عباس سیامنصور مدیر این طرح در سخنانی اظهار داشت: این پروژه در زمینی به مساحت ۴۱ هکتار در حال احداث است و میزان سرمایه گذاری آن نیز ۵۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان از طریق منابع صندوق توسعه ملی برای این طرح تامین شده است ادامه داد: ظرفیت این گاوداری دو هزار راس گاو مولد است و میزان تولید شیر در آن نیز ۷۰ تن خواهد بود.

مدیر طرح گاوداری دو هزار راسی شهر ستان الیگودرز تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در قالب این طرح را ۱۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۰۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سیامنصور تصریح کرد: این گاوداری دو هزار راسی طی شش ماه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد.

افتتاح ۵۰۰ هکتار از شبکه آبیاری سد حوضیان

بازدید از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز یکی دیگر از برنامه های استاندار لرستان در این شهرستان بود و عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اجرای این پروژه اظهار داشت: این شبکه دو هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه را تحت پوشش خواهد داشت.

وی با اشاره به اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این شبکه آبیاری عنوان کرد: ۲۹ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخشی از این شبکه آبیاری اراضی کشاورزی به میزان ۵۰۰ هکتار آماده بهره برداری است تصریح کرد: در مجموع سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از مطالبات پیمانکار این پروژه پرداخت شده است.

دیدار با خانواده شهیدان موسوی

دیدار با خانواده شهیدان سید محمد موسوی و سید محمد نقی موسوی یکی دیگر از برنامه های سید موسی خادمی استاندار لرستان در شهرستان الیگودرز بود و مراد روشنی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در این دیدار در سخنانی اظهار داشت: شهید سید محمد موسوی در عملیات والفجر و شهید محمد نقی موسوی نیز در عملیات فتح پنج به شهادت رسیده اند.

وی بیان داشت: شهرستان الیگودرز دارای ۶۰۵ شهید، هزار و ۲۳۷ جانباز و ۷۷ آزاده است.

انجام مطالعات طرح گردشگری سد حوضیان

بازدید از سد حوضیان شهرستان الیگودرز یکی دیگر از برنامه های استاندار لرستان در سفر به این شهرستان بود و رضا میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان در این بازدید در سخنانی اظهار داشت: حجم مخزن این سد ۳۳ میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه همچنین تنظیم آب سد حوضیان ۲۲.۴ میلیون متر مکعب است گفت: در حال حاضر ۱۵ میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان با اشاره به طرح گردشگری سد حوضیان بیان داشت: مطالعات این طرح از سوی اداره کل میراث فرهنگی لرستان انجام شده و آماده سرمایه گذاری است.

سرمایه گذاری در سد رودبار به ۳ هزار میلیارد می رسد

بازدید از سد رودبار یکی دیگر از برنامه های سید موسی خادمی استاندار لرستان در سفر به شهرستان الیگودرز بود که رضا میرزایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان با اشاره به مشخصات این سد اظهار داشت: هدف از احداث این سد تولید ۴۵۰ مگاوات برق بوده است.

وی میزان ارتفاع این سد را ۱۵۵ متر، طول تاج را ۱۵۸ متر و عرض سد را ۱۲ متر عنوان کرد و افزود: حجم ذخیره آب سد رودبار ۲۲۸ میلیون متر مکعب، طول دریاچه سد ۲۰ کیلومتر و کل آورد رودخانه نیز ۹۶۲ میلیون متر مکعب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان میزان سرمایه گذاری صور ت گرفته در سد رودبار الیگودرز را دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با تکمیل سایر بخش های این سد، میزان سرمایه گذاری آن به سه هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

بازدید از وضعیت واحد تولیدی پرندشیمی زاگرس، بازدیداز کارخانه همارشتن و بازدید از کارخانه شیشه لرستان از دیگر برنامه های استاندار لرستان در سفر به شهرستان الیگودرز بود.
 

کد خبر 4162364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha