۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۳

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد:

فعالیت ۵۰ تیم روانشناسی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

فعالیت ۵۰ تیم روانشناسی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

کرمانشاه- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۵۰ تیم روانشناسی دوره دیده به مناطق زلزله زده اعزام شدند و تاکنون ۶ هزار نفر در منطقه غربالگری شدند.

 ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با وجود آسیب دیدن بیش از ۲۰۰ خانه بهداشت، مرکز بهداشتی و مرکز جامع خدمات در این زلزله خدمات رسانی را تعطیل نکردیم و در روزهای اول در چادر خدمات ارائه شد.

وی با بیان اینکه ساخت، تعمیر و تجهیز ۲۰۰ خانه بهداشت به بیش از ۵۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: ۳۵ تیم سیار بهداشتی و درمانی متشکل فعالیت داشته و به روستاها سرکشی داشتند و همراه خود دارو و شیر خشک و لوازم بهداشتی رایگان داشته و توزیع کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: هم اکنون ۱۸ مورد علائم بیماری از جمله تب و خونریزی ، اسهال حاد آبکی ، مسمومیت غذایی در مناطق زلزله زده به دقت رصد می‌شود.

وی افزود:  ۲۵۶ مورد نمونه مشکوک التور (وبا) در مناطق زلزله زده آزمایش شده اند و از این تعداد یک مورد نمونه مثبت نداشتیم اما خوشبختانه تاکنون هیچ اپیدمی بیماری از جمله وبا و آنفلوآنزا در مناطق زلزله زده گزارش نشده است.

شکیبا بیان کرد: ۵۰ تیم روانشناسی دوره دیده به مناطق زلزله زده اعزام شدند و این تیم ها تاکنون ۶ هزار نفر را در منطقه غربالگری کرده و ۸۳ مورد را هم ارجاع داده اند، به طوری که جلسات روانشناسی آنها استمرار داشته باشد

کد خبر 4164314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha