۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۴۸

با شرکت ۴۹ راس اسب؛

هفته هشتم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

هفته هشتم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

گنبد کاووس – هفته هشتم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد با شرکت ۴۹ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته هشتم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر جمعه ۴۹ راس اسب از نژادهای دوخون و تروبرد داخلی در ۶ دور هزار و هزار و ۲۰۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۸۴ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های دوخون دو ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که بنیامین جرجانی با اسب تای سوران زودتر از خط پایان گذشت و جواد آچاک با اسب آسیکس و نورمحمد بهادر با اسب دمبرمز به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر بود که کمال دالیجه عطا با اسب آریس گلد عنوان اول را به دست آورد و بنیامین جرجانی با اسب گل نسیم و آق اویلی بشگرد با اسب آی گل به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دالیجه عطا با اسب آل ویوا موفق به کسب مقام اول شد و آق اویلی بشگرد با اسب آرشا و محمد خوجملی با اسب طاها هورس به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه تا پنج ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار و ۲۰۰ متر شکل گرفت که کمال دالیجه عطا با اسب ویمتو زودتر از خط پایان عبور کرد و نادر صالح پور اسب آلچی بای و ستار مهرانی با اسب بای بای به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های تروبرد داخلی سه و چهار ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دالیجه عطا با اسب گلی نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و عیدمحمد غراوی با اسب رای هارد و آق اویلی بشگرد با اسب تایم هج نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه تا پنج ساله و صفر تا ۶ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که نورمحمد بهادر با اسب شوقی موفق به کسب مقام اول شد و مهدی صداقت با اسب داکسی و رامین قهرمانی با اسب آی سیس به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

کمال دالیجه عطا بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته هشتم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، کمال دالیجه عطا با کسب چهار مقام نخست بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، بنیامین جرجانی موفق به کسب یک مقام نخست و یک مقام دوم شد و نورمحمد بهادر یک مقام نخست و یک مقام سوم به دست آورد.

لازم به ذکر است؛ هفته‌های نهم و دهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، ۲۳ و ۲۴ آذرماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 4166154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha