۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۰

نماینده مردم کرمان و راور:

اقدام جاهلانه ترامپ وحدت مسلمانان را تقویت کرد

اقدام جاهلانه ترامپ وحدت مسلمانان را تقویت کرد

کرمان - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: مسلمانان اعم از شیعه و سنی ید واحد در برابر تمامیت خواهی استکبار هستند و در مقابل اقدام خصمانه رئیس جمهور جاهل آمریکا می ایستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی ظهر شنبه در اولین همایش وحدت با محوریت قرآن که در روستای کاظم آباد چترود برگزار شد، اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا در یک اقدام خصمانه علیه ملت مسلمان رسما اعلام کرد که می خواهند پایتخت رژیم جعلی و خون آشام اسرائیل را به قدس شریف منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام آمریکا خشم همه مسلمانان شیعه و سنی در سراسر دنیا را برانگیخت، افزود: به مسلمانان اهل تسنن در غزه به واسطه مجاهداتشان افتخار می کنیم، که امروز جبهه مقاومت در منطقه فلسطین با این اقدام خصمانه آمریکا یک تحرک جدیدی پیدا کرد.

وی با اشاره اینکه آمریکایی ها تیر خلاص مذاکرات فلسطین را خودشان در تابوتی که در آن جسم بی جان وجود داشت، زدند، گفت: آنهایی که به آمریکایی ها چشم داشتند  و معتقد بودند که با مذاکره موضوع فلسطین حل خواهد شد بدانند که امروز آمریکایی ها با این اقدامشان نشان دادند که بی هیچ چیزی اعتقاد ندارند و پایبند نیستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: آمریکایی ها قابل اعتماد نبوده و این مساله را در عمل نشان دادند و این در حالی است که آمریکاییها سالها است که با مردم اهل تسنن فلسطین مذاکره کردند که شهرشان را به آنها برمی گردانند اما امروز با کمال وقاحت و نادانی این اقدام خصمانه را انجام دادند.

وی با بیان اینکه ما از اقدام آمریکایی ها به شدت ناراحت و عصبانی هستیم و این حرکت را محکوم کردیم، عنوان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی همیشه آزادسازی فلسطین و قدس شریف یکی از آرمان های امام راحل (ره) بود و امروز آرمان رهبری است و این مسیر را ادامه خواهیم داد.

پورابراهیمی تصریح کرد: امروز اقدام جاهلانه رئیس جمهور آمریکا باعث یک حرکت جدید در جهان اسلام شد که همان وحدت در مسائل اصلی اسلام که حاکمیت اسلام و سرزمین های مسلمانان است.

وی بیان داشت: خدارا شاکریم که امروز هم اهل سنت و هم شعییان برای حفظ منافع امت اسلامی در کنار هم قرار گرفتند، امروز در افغانستان، پاکستان، مالزی، ترکیه، عراق، سوریه و... در جای جای کشورها و ممالک اسلامی حرکت مواجه با جریان استکبار آمریکایی ملاحظه می شود.

وی با تاکید به اینکه امروز مسلمانان به این نتیجه رسیدند که آمریکایی ها به هیچ عنوان حافظ منافع مسلمانان نبوده و نخواهد بود، اظهار کرد: آمریکایی ها به دنبال منافع خود هستند، همین حرکت هایی که در سالهای اخیر در منطقه بین مسلمانان شروع کردند و برای نابودی مسلمانان کشتار و جریان تکفیری را به راه انداختند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس عنوان کرد: باید مراقب باشیم که نتوانند بین مسلمانان تفرقه بیاندازند، آنها برای حکومت کردن به دنبال تفرقه افکنی بین مسلمانان هستند این روش در واقع شیوه انگلیسی ها در طول سالها بوده است.

وی گفت: امروز وجود انقلاب اسلامی به برکت تاثی به برکت اهل بیت و سیره رسول الله با وحدت، یکپارچگی و پیروی آرمان های نبی مکرم اسلام این مسیر را ادامه خواهد داد و آمریکایی ها بداند که به فضل الهی مسلمانان اعم از شیعه و سنی ید واحد در برابر تمامیت خواهی استکبار هستند و در مقابل اقدام خصمانه مانند اقدام اخیر رئیس جمهور جاهل آمریکا می ایستند.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه امروز علیرغم خواست دشمن وحدت و اتحاد بین مسلمانان بیشتر می شود، یادآور شد: دشمنان فکر می کنند با این اقدامات می توانند جهان اسلام را با مشکل مواجه کنند اما خدارا شاکریم که این اقدامات باعث وحدت بیشتر بین مسلمانان شد و باید دقت کنیم که دشمن بین مسلمانان نفوذ نکند و خودمان به این تفرقه دامن نزنیم.

کد خبر 4166908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha