۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۰

رئیس سازمان صنعت استان قزوین:

۲۴۲ فقره تسهیلات بهین یاب در استان قزوین پرداخت شده است

۲۴۲ فقره تسهیلات بهین یاب در استان قزوین پرداخت شده است

قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: امسال ۲۴۲ طرح در قالب بهین یاب به مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان در بخش های صنعت استان قزوین پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پرزحمت در کارگروه رفع موانع تولید که روز شنبه با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و بانکها در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: خوشبختانه امسال نیز مانند سال قبل پرداخت تسهیلات بهین یاب با جدیت در استان آغاز شده و تاکنون ۱۶۰۵ نفر در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.

پرزحمت اضافه کرد: با پرداخت ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات تاکنون در رده سوم کشوری قرار داریم و این روند تا پایان سال هم با جدیت ادامه دارد.

وی بیان کرد: وقتی یک واحد صنعتی میلیاردها تومان سرمایه گذاری کرده منطقی نیست برای دریافت یک میلیارد تومان مدتها در نوبت باشد و جواب نگیرد.

پرزحمت افزود: حدود ۹۴ درصد تسهیلات به صورت مستقیم از سوی بانکها پرداخت می شود و مشکلی نداریم اما در ۶ درصدی که دولت پیگیری می کند با چالش مواجهیم و این روند باید اصلاح شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: تولیدکننده و صادرکنندگان کشور و استان با مشکلات زیادی مواجهند و باید مالیات، بیمه، حقوق گمرکی، سودبانکی، مواد اولیه با هزینه بالا ونوسانات قیمت ارز را متحمل شوند و به تولید هم برسند واگر ما هم در بانکها و دستگاههای دولتی بخواهیم آنها را معطل کنیم و کارشان طولانی شود دیگر توانی برای ادامه کار نخواهند داشت.

پرزحمت از مدیران بانکها خواست با تسریع در روند پرداخت تسهیلات بهین یاب همراه کارآفرینان و تولیدکنندگان باشند.
 
در ادامه مدیران بانکها گزارشی از وضعیت پرداخت تسهیلات بهین یاب در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات ارائه کردند.

کد خبر 4166920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha