۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۳

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کشور مطرح کرد:

حضور چشمگیر پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در بیستمین جشنواره‌ قصه‌گویی

حضور چشمگیر پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در بیستمین جشنواره‌ قصه‌گویی

اصفهان - معاون فرهنگی کانون پرورش فکری گفت: از تفاوت‌های بارز بیستمین جشنواره‌ قصه‌گویی، حضور پررنگ پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها است که در این دوره ۴۷۳ پدربزرگ و مادربزرگ شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قمرزاده پیش از ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی حوزه سه کشوری در اصفهان اظهار داشت: حیات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از کتاب و کتابخوانی شکل گرفته است و بر این مبنا قصه‌گویی در این کانون قدمتی دیرینه دارد.

وی با بیان اینگه قصه‌گویی از جمله ابزارهای تربیتی است که در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: قصه‌گویی در تمامی مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری به تفاوت‌های بیستمین دوره جشنواره قصه‌گویی با دوره‌های دیگر اشاره و بیان داشت: از تفاوت‌های بارز این دوره حضور پررنگ پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها است به نوعی که در این دوره ۴۷۳ پدربزرگ و مادربزرگ شرکت کردند.

حضور چشمگیر نوجوانان در بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

وی با اشاره به حضور چشمگیر نوجوانان در بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ادامه داد: سه هزار و ۱۷۳ نوجوان در جشنواره امسال شرکت کردند.

قمرزاده با تاکید بر اینکه سعی کردیم تب رقابت را در بخش نوجوانان با پدربزرگ مادربزرگ ها قوی نکنیم به ویژگی‌های بخش بین‌الملل جشنواره اشاره و بیان کرد: در عرصه بین المللی هنور داوری ها تمام نشده است، سال گذشته ۳۷ کشور در این بخش حضور داشتند که ۱۰ مورد به مرحله نهایی راه یافتند و امسال نیز همین پیش بینی را داریم.

وی با بیان اینکه بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی میان ۵ منطقه کشور تقسیم شده که اصفهان میزبان حوزه سه کشوری و شش استان است، ابراز داشت: تاکنون ۷۳۶ جشن قصه‌گویی در شهرستان‌ها برگزار شده است که در  این برنامه‌ها حدود هشت هزار مخاطب حضور داشتند.

۱۸۴ قصه‌گو از پنج منطقه به مرحله کشوری جشنواره قصه گویی راه خواهند یافت

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با بیان اینکه در نهایت ۱۸۴ قصه‌گو از پنج منطقه به مرحله کشوری جشنواره قصه گویی راه خواهند یافت، تاکید کرد: داوری راه‌یابی آثار از مرحله استانی به کشوری با سی دی انجام و ۵۳ نفر در نهایت انتخاب می‌شوند.

وی بخش داستان و مقاله از دیگر ویژگی‌های متمایز این دوره از جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری برشمرد و گفت: در کل ۱۸۲ مقاله و ۷۲ داستان به دست ما رسید.

قمرزاده با اشاره به اینکه در پایان جشنواره کتاب ویژه به چاپ خواهد رسید، ابراز داشت: موضوع آزاد، بخش رضوی، بخش زبان مادری و بخش ملی بخش‌های مختلف مسابقات است که خود شرکت‌کننده انتخاب می‌کند در کدام بخش حضور پیدا کند.

گفتنی است؛ استان اصفهان میزبان بیستمین جشنواره بین المملی قصه گویی حوزه سه کشوری ۲۰ تا ۲۲ آذرماه است که اختتامیه با حضور مسئولان کشوری در مجموعه سه فرهنگیان خیابان پروین برگزار می شود.

کد خبر 4166941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha