۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۲۴

مدیر جهاد کشاورزی عسلویه:

کارگاه آموزشی تولید محصول سالم در شهرستان عسلویه برگزار شد

کارگاه آموزشی تولید محصول سالم در شهرستان عسلویه برگزار شد

بوشهر - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عسلویه گفت: کارگاه آموزشی تولید محصول سالم با حضور کشاورزان در شهرستان عسلویه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله علوی‌نژاد عصر یکشنبه در حاشیه این کارگاه اظهار داشت: کارگاه آموزشی تولید محصول سالم در روستای اخند شهرستان عسلویه با حضور ۲۰ نفر از کشاورزان، اعضا شورای اسلامی، دهیار و معاون آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

علوی نژاد بیان کرد: در این کارگاه آموزشی آخرین یافته‌های تحقیقاتی ارائه و آموزش‌های لازم برای تولید یک محصول سالم و چگونگی به دست آوردن یک محصول سالم و پاک و استاندارد که بتوان در جامعه با آسودگی خیال آن را مصرف کرد توسط دکتر کرم‌پور محقق معین شهرستان ارائه شد.

وی اظهار داشت: در این کارگاه آموزشی شیوه‌های تولید محصول سالم گوجه‌فرنگی با کاهش استفاده از سموم شیمیایی و جایگزینی کودهای مفید با ارزش اقتصادی مناسب و همچنین استفاده از حشرات مفید در مزارع مورد تاکید قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عسلویه گفت: در این کارگاه آموزشی، بیماری‌های مهم محصول گوجه فرنگی معرفی شد که مورد توجه کشاورزان قرار گرفت.

وی افزود: از جمله این بیماری‌ها لکه موجی، پژمردگی فوزاریومی، بیماری سفیدک داخلی گوجه فرنگی، پوسیدگی اسکلرتینیایی( کپک سفید)، پوسیدگی گلگاه، آفتاب سوختگی، ترکیدگی میوه بود.

علوی‌نژاد تصریح کرد: در این کارگاه بر جمع آوری و سوزاندن بقایای آلوده گیاه و آفتاب دهی به خاک در کشت محصول گوجه فرنگی تاکید شد.

کد خبر 4168134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha