۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷

در گفت و گو با مهر عنوان شد:

وحدت عامل پیروزی مسلمین/ قدس مسئله اول جهان اسلام است

وحدت عامل پیروزی مسلمین/ قدس مسئله اول جهان اسلام است

زاهدان - مردم و علمای شیعه وسنی سیستان و بلوچستان معتقدند که اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا می تواند موجب وحدت هرچه بیشتر جهان اسلام برای مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - جواد قنبری: صحبت کردن از وحدت در استان سیستان و بلوچستان موضوع جدیدی نیست زیرا مردمان این دیار سال ها است که با وحدت و برادری در کنار یکدیگر زندگی کرده اند و هیچگاه کوچکترین اختلافی هم در بین آن ها وجود نداشته است، اما هر از چندگاهی اتفاقاتی در جهان و کشور به وقوع می پیوندد که موجب می شود این وحدت هرچه پر رنگ تر به چشم بیاید.

جدیدترین موضوع هم اظهار نظر نابخردانه رئیس جمهور آمریکا در ایام هفته وحدت در خصوص تغییر پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی به بیت المقدس است که موجب شد تا بار دیگر همه اقشار اهل سنت ایران خصوصا علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان به همه جهانیان یادآور شوند که موضوع فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.

از همین رو به سراغ تعدادی از علما و بزرگان اهل سنت استان سیستان  و بلوچستان رفتیم تا نظر آن ها در این باره جویا شویم.

نماینده مردم سیستان وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: توصیه‌ها و سفارش های بزرگان دین اسلام از جمله پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) و همچنین صحابه گرانقدر پیامبر(ص) در ارتباط با وحدت و انسجام امت اسلامی نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

مولوی نذیراحمد سلامی افزود: تصمیم و اراده سوء دشمنان امت اسلامی برای ایجاد اختلاف و تضعیف جامعه اسلامی هم از دیگر دلایلی است که نشان دهنده اهمیت وحدت در میان مسلمانان است.

قطعا هرگونه کوتاهی در مسئله قدس، خیانت به اسلام و مسلمین است از همین رو رهبران کشورهای اسلامی با تمام وجود باید در مقابل تبدیل‌شدن قدس به پایتخت رژیم صهیونیستی مقاومت کنندوی ادامه داد: قطعا هرگونه کوتاهی در مسئله قدس، خیانت به اسلام و مسلمین است از همین رو رهبران کشورهای اسلامی با تمام وجود باید در مقابل تبدیل‌شدن قدس به پایتخت رژیم صهیونیستی مقاومت کنند.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند، موضوع فلسطین نخستین مسئله جهان اسلام است از همین رو وظیفه هر مسلمانی است تا در حیطه اختیارات خود با تمام وجود برای آزادی فلسطین تلاش کند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همه مسلمانان به ویژه رهبران کشورهای اسلامی باید با تمام وجود سعی کنند تا از تبدیل‌شدن قدس شریف به پایتخت اسرائیل غاصب جلوگیری کنند.

وی با تاکید براینکه هرگونه کوتاهی در این زمینه خیانت به اسلام و مسلمین است، گفت: دولت آمریکا چون در سایر اقداماتش بر علیه مسلمانان در منطقه با شکست مواجه شده حالا با ایجاد فتنه ای دیگری به دنبال ایجاد اختلاف‌ و تفرقه است.

وی افزود: هدف آمریکا از اینگونه اقدامات ایجاد اختلاف و رخنه در بین کشورهای اسلامی است از همین رو کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند و دولت آمریکا را از نظر اقتصادی و سیاسی تحریم کنند.

مولوی سلامی ادامه داد: خوشبختانه وحدت حاکم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز الگویی برای سایر جوامع اسلامی است که اگر از آن پیروی شود موجب برکات فراوانی در جهان اسلام می شود.

موضوع فلسطین و بیت‌المقدس خط قرمز همه مسلمانان است

همچنین امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: موضوع فلسطین و بیت‌المقدس خط قرمز همه مسلمانان محسوب می‌شود از همین رو جهان اسلام باید در زمینه قدس شریف متحد عمل کند.

مولوی عبدالرحیم ریگیان‌پور با اشاره به اینکه هدف دولت آمریکا از اینگونه اقدامات تضعیف نهضت مقاومت و ایجاد تفرقه در میان مسلمانان است، افزود: اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در خصوص انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس اقدامی مخالف با قطعنامه‌های بین‌المللی است.

وی ادامه داد: اگر کشورهای اسلامی در گذشته مواضع قاطع تر و شفاف‌تری نسبت به رژیم اشغالگر قدس اتخاذ می کردند، امروز شاهد این گستاخی دولت آمریکا نبودیم.

وی گفت: هدف دولت آمریکا از این اقدام در دست گرفتن شرایط سیاسی مناطق اشغالی و نفوذ بیش از پیش در این منطقه است زیرا با حضور سفارت آمریکا در شهر بیت‌المقدس شرایط برای آن ها محیا تر می شود.

امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه خاطر نشان کرد: قطعا در شرایط کنونی همه مسلمانان جهان باید در رابطه با این اقدام خصمانه دولت آمریکا واکنش نشان بدهند و با وحدت و یکپارچگی از ادامه اینگونه اقدامات جلوگیری کنند.

هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران آزادی جهان اسلام است که این مهم در سایه حفظ وحدت و یکپارچگی ملت‌های مسلمان میسر می‌شودوی تصریح کرد: هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران آزادی جهان اسلام است که این مهم در سایه حفظ وحدت و یکپارچگی ملت‌های مسلمان میسر می‌شودکه بهترین نمونه وحدت در جهان اسلام بین علما و مراجع شیعه و سنی در داخل کشور مشاهده می شود.

امام جمعه اهل سنت شهرستان ایرانشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: رئیس جمهور نادان آمریکا با اینگونه اقدامات به دنبال تنش و اختلاف در منطقه و جهان است از همین رو زمان آن رسیده که همه مسلمانان با وحدت و انسجام در مقابل این اقدامات ایستادگی کنند.

مولوی عبدالصمد کریم‌زایی با تاکید بر اینکه مسلمانان باید در برابر اهانت ترامپ ایستادگی کنند، افزود: در این شرایط جهان اسلام  باید با حفظ یکپارچگی خود در مقابل این اقدام نابخردانه واکنش نشان داده و آن را محکوم کند.

وی با اشاره به اینکه قدس پاره تن اسلام است و پاره تن اسلام خواهد ماند، ادامه داد: بیت‌المقدس اولین قبله‌گاه مسلمانان و مرکز تمام انبیاء الهی است.

وی با اشاره به اینکه اینگونه اقدامات در واقع آخرین نفس‌های حیات رژیم غاصب صهیونیستی است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه جهان اسلام با اینگونه اقدامات روز به روز متحد تر و منسجم تر می شود.

امام جمعه اهل سنت شهرستان ایرانشهر با اشاره به اینکه قطعا اگر کسی در این زمینه سکوت کند، محکوم است، تصریح کرد: من مطمئن هستم که این فتنه جدید دشمنان نیز با شکست مواجه می شود و مسلمانان روز به روز متحد تر می‌شوند.

وی گفت: قطعا مسلمانان با وحدت خود می توانند هر فتنه‌ای را از بین ببرند و آمریکا و ایادی آن در آینده‌ای نه چندان دور نابود می شوند.

اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در رابطه با قدس شریف دشمنی آشکار با تمامی جهان اسلام است

امام‌ جمعه اهل‌سنت شهرستان سراوان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: این روزها مقامات دولت آمریکا دشمنی خود با مسلمانان را به اوج رسانده اند و در واقع اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در رابطه با قدس شریف یک دشمنی آشکار با تمامی جهان اسلام است.

مولوی عبدالصمد ساداتی با اشاره به اینکه قطعا اینگونه اقدامات مانع تحقق صلح در منطقه می‌شود، افزود: دولت آمریکا با اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی به‌دنبال ایجاد تنش در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام ترامپ فتنه ای جدید است، ادامه داد: این اقدام گستاخانه رئیس جمهور آمریکا به دنبال متحمل‌شدن شکست‌های متعدد او و هم پیمانانش در منطقه است از همین رو با ایجاد این فتنه به دنبال ضربه زدن به جهان اسلام هستند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ وحدت نیاز امروز جهان اسلام است، خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز برخی از سران کشورهای عربی به رئیس جمهور آمریکا بسیار نزدیک شده‌اند که همین موضوع سبب زیاده‌ خواهی این فرد نادان شده است.

وی تصریح کرد: قطعا واکنش کشورهای منطقه در این زمینه و در این برهه زمانی حساس دوست و دشمن در جهان اسلام را به خوبی عیان می‌سازد و مشخص می‌کند کدام کشورها دنباله‌ رو غرب و آمریکا هستند.

در مجموع آن چیزی که بسیار واضح است این است که مسلمانان باید در همه حال وحدت کلمه داشته باشند و وحدت شیعه و سنی فقط مختص یک هفته و یک روز نیست.

از همین رو مردم مسلمان سیستان و بلوچستان بارها و در عرصه های مختلف نشان داده اند که موضوع وحدت در تار و پود مردم این استان نهادینه شده و اینکه به این استان پایتخت وحدت ایران اسلامی گفته می شود، موضوعی ثابت شده است.

و نکته حائز اهمیت دیگر اینکه، قطعا وحدت مسلمانان در ایران اسلامی می تواند الگویی برای تمام جهان اسلام باشد تا با چنگ زدن به ریسمان الهی به همه جهانیان نشان دهند که مسلمین از هر قوم و مذهبی با هم وحدت دارند و برای دفاع از یکدیگر آماده هستند.

کد خبر 4168531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha