۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲

دادستان عمومی و انقلاب دامغان:

معتادان متجاهر دامغان جمع‌آوری می‌شوند/ تخریب اماکن آلوده

معتادان متجاهر دامغان جمع‌آوری می‌شوند/ تخریب اماکن آلوده

دامغان - دادستان دامغان بابیان اینکه یکی از طرح‌ها و برنامه‌های دادستانی عمومی و انقلاب این شهرستان شناسایی و دستگیری معتادان متجاهر است، گفت: این طرح تا یک ماه دیگر اجرا می‌شود.

محمدتقی گلی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه معتادان متجاهر در دامغان جمع‌آوری خواهند شد، تأکید کرد: تا یک ماه آینده کار شناسایی و دستگیری معتادان متجاهر در شهرستان اجرایی می‌شود و این افراد برای ترک و درمان به مراکز کمپ ترک اعتیاد معرفی خواهند شد.

وی بابیان اینکه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دامغان دستور تخریب اماکن آلوده صادر و اجراشده است، گفت: در راستای پیشگیری‌های وضعی، حفاظت و صیانت از حقوق عامه شهروندان دستور تخریب اماکن آلوده در چندین نوبت به شهرداری دامغان داده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب دامغان تصریح کرد: اماکن مخروبه و ساختمان‌های متروکه در حال ریزش به‌منظور جلوگیری از خطرات احتمالی شامل سرقت، جمع‌آوری اراذل‌ و اوباش و پیشگیری از وقوع جرم تخریب می‌شوند که انجام این کار پس از طی مراحل اداری و با رضایت مالکان انجام می‌شود.

پیشگیری نیازمند راهکارهای عملی است

گلی در دیگر بخش سخنان خود، با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند ارائه راهکارهای عملی هستیم، اضافه کرد: در این زمینه دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه آسیب‌های اجتماعی باید باقدرت و توان بیشتری در این عرصه ورود پیدا کنند.

وی ضمن بیان اینکه در حوزه رفع معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، دستگاه‌هایی اجرایی فعال‌تر باشند، تأکید کرد: یکی از اولویت‌های اساسی دستگاه قضا، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است لیکن برای این منظور می‌بایست کار فرهنگی با تکیه بر نقش ائمه جمعه و جماعات، رسانه ها و مردم را در اولویت قرار داد.

دادستان دامغان افزود: فقر، بیکاری، اعتیاد، طلاق، تکدی گری و روابط نامشروع از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که باید با ارائه راهکارهای فرهنگی و انتقال آن به خانواده‌ها در پیشگیری از آنها اقدام کرد.

وی بیان کرد: امروزه توجه به بحث امنیت شهروندان و روش‌های ارتقای آن، به یکی از اولویت‌های اساسی دستگاه قضایی تبدیل‌شده چراکه معیار شناخت و تحلیل امنیت در پهنه شهر بسیار متفاوت است.

کد خبر 4168542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha