۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۱۷

معاون استاندار لرستان خبر داد؛

احداث نیروگاه ۲۰ مگاواتی در شهرستان سلسله

احداث نیروگاه ۲۰ مگاواتی در شهرستان سلسله

خرم‌آباد - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان از احداث نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی در شهرستان سلسله خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، گودرز امیری در جلسه با شرکت سرمایه‌گذاری آلمانی Nue Energie GmbH  (GLS) با اشاره به اینکه لرستان در زمینه‌های مختلف دارای پتانسیل و ظرفیت‌های بارزی است، اظهار داشت: مسئولین و مردم از سرمایه‌گذارانی که دارای برنامه اجرایی هستند استقبال می‌کنند.

وی بابیان اینکه نیروگاه خورشیدی به‌واسطه پاک بودن نوع انرژی از اولویت‌های وزارت نیرو برای توسعه و اجرا است، خاطرنشان کرد: به همین علت سرمایه‌گذاران از این پروژه‌ها استقبال خوبی دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: نیروگاه خورشیدی سلسله با مشارکت بین شرکت ایشتار و همچنین شرکت آلمانی GLS  با ظرفیت ۲۰ مگاوات در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار احداث خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اکنون ۱۷ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی شهرستان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی به این سرمایه‌گذار در حال واگذاری است، افزود: این پروژه در ۲ فاز با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲۰ میلیون یورو و میزان اشتغال حدود ۱۰۰ نفر در حین اجرا، عملیاتی خواهد شد.

امیری بابیان اینکه مدت قرارداد احداث تضمینی نیروگاه خورشیدی ۶ ماه است، تصریح کرد: شرکت سرمایه‌گذار باید در طول مدت ذکرشده عملیات اجرایی خود را انجام دهد.

بنابراین گزارش، در پایان این جلسه با تلاش و پیگیری واحد جذب سرمایه‌گذاری استان تفاهم‌نامه‌ای مابین معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان و شرکت سرمایه‌گذاری آلمانی منعقد شد.

کد خبر 4170447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha