۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵

رئیس کل دادگستری استان سمنان:

اخذ شناسه قضایی برای خدمات دادگستری در استان سمنان اجباری است

اخذ شناسه قضایی برای خدمات دادگستری در استان سمنان اجباری است

سمنان - رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: با تصویب شورای قضایی استان ارائه تمامی خدمات سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در سمنان، پس از اخذ شناسه قضایی و ارائه گواهی آن صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان، سید محسن مظهری با بیان اینکه اخذ شناسه قضایی برای خدمات دادگستری استان اجباری است، تاکید کرد: اخذ شناسه قضایی در زمره الزامات دستگاه قضا است که تصویب آن در شورای قضایی طی سال‌جاری صورت پذیرفته است.

وی در دیگر بخش سخنان خود، افزود: برای رفع محرومیت هایی که در سازمان های تابعه قوه قضائیه چه در بحث مالی اعم از تجهیزات، ساختمان‌ها و چه کمبود نیروی انسانی دیده می شود باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به جایگاه مهم پزشکی قانونی و نقش این سازمان در اجرای عدالت در حوزه کیفری و مدنی گفت: نشاط کاری ایجاد شده در پزشکی قانونی و همت و تلاشی که برای رفع موانع و مشکلات شاهد آن هستیم می تواند ارتقاء جایگاه این دستگاه و افزایش خدمات متنوع و گسترده آن به مردم شریف استان را در پی داشته باشد.

ضرورت ارائه  شناسه قضائی توسط مراجعان به قوه قضائیه

حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان نیز از پیگیری های صورت گرفته برای تامین بودجه های مورد نیاز پزشکی قانونی در راستای خرید تجهیزات آزمایشگاهی خبر داد و افزود: در صورت عملی شدن وعده ی مسئولان اجرایی استان این بودجه ها از منابع استانی در سال جاری تامین می شود.

ولی الله عبدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان نیز در این نشست ارائه شناسه قضائی مراجعان به ادارات ثبت و دفاتر مرتبط با این اداره کل را بر اساس آئین نامه قوه قضائیه و مصوبات شورای قضایی الزامی دانست و گفت: ارائه گواهی شناسه قضائی برای مراجعان به ادارات ثبت اسناد و املاک، ثبت شرکتها، دفاتر ازدواج و طلاق و نیز دفاتر اسناد رسمی اجباری می شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان سمنان نیز با ارائه گزارشی از اجرای طرح ثبت نام الکترونیک و ارائه شناسه قضائی به مردم، گفت: این طرح با شعار هر شهروند یک شناسه قضائی در سطح استاندر حال اجرا است.

محبوبه صابر گفت: در اجرای ماده ۹ آئین نامه نحوه استفاده از سامانه های رایانه ای که توسط ریاست قوه قضائیه ابلاغ شده و تاکید بر ضرورت اخذ شناسه قضایی توسط تمامی مراجعان به قوه قضائیه، در حال حاضر امکان ایجاد شناسه قضائی و گواهی مربوطه برای دریافت خدمات از دستگاه قضایی استان در تمامی حوزه ها وجود دارد.

شورای قضایی استان سمنان نیز طی مصوبه ای در راستای اجرای آئین نامه ابلاغی قوه قضائیه، دریافت شناسه قضائی توسط تمامی مراجعان به دادگستری و سازمانهای تابعه این قوه در سطح استان را ضروری اعلام کرد.

استان سمنان برای مراقبت از زندانیان به صورت الکترونیکی آمادگی دارد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان هم در جلسه شورای قضایی از حمایت دادستانی برای اجرای طرح مراقبت الکترونیکی از زندانیان با استفاده از دستبند و پابندهای الکترونیکی در استان خبر داد و گفت: درصورت فراهم سازی امکانات لازم برای اجرای این طرح آمادگی داریم.

حیدر آسیابی گفت: مراقبت الکترونیکی می تواند مجازات جایگزین حبس در برخی از جرائم باشد تا حفظ کیان خانواده و پیشگیری از وقوع جرائم دیگر را ایجاد کند.

عباس‌علی عرب مدیرکل زندانهای استان سمنان نیز با استقبال از اجرای طرح مراقبت الکترونیک در استان گفت: کاهش مددجویان و زندانیان می تواند کیفیت برنامه های زندان و اثر گذاری آن را افزایش داده و مدد جویان را برای بازگشت به جامعه به عنوان یک نیروی مفید آماده سازد.

مردم می توانند در سامانه جامع اطلاعات مردمی «سجام» نام نویسی کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان نیز با تشریح طرح سامانه جامع اطلاعات مردمی با عنوان «سجام» از مردم خواست تا با مراجعه به سایت سجام و نام نویسی در آن به عنوان یک دیده بان پیشگیری در جامعه باشند.

علی دارینی گفت در سال جاری ۴۲ عنوان برنامه توسط این معاونت در حال اجرا است که برخی از آنها از جمله سجام، امید، مهر، نماد و مهاجر به صورت کشوری و بلند مدت در حال اجرا هستند.

دارینی افزود: سجام روش نوینی در امر به معروف و نهی ازمنکر و اعلام آسیب های اجتماعی پیش از وقوع جرم است که به صورت برخط و ازطریق اینترنت انجام می شود.

کاهش زمان پاسخگویی پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته گفت: در ماه های گذشته تلاش زیادی برای استقلال کمیسیون های پزشکی از استان های همجوار صورت گرفته است.

مهدی نوروزی گفت: بخشی از آزمایشگاه های پزشکی قانونی استان سمنان نیز در همین راستا تجهیز شده اند و در صورت تامین اعتبار برای خرید تجهیزات ضروری آزمایشگاه های استان، می توانیم خدمات بهتر و سریعتری را در خود استان به مردم ارائه کنیم.

وی افزود: با استقلال ایجاد شده در بخش آزمایشگاهی پاسخگویی به برخی استعلام ها از دو ماه به دو روز کاهش یافته است.

کد خبر 4171975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha