۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد؛

اعطای تسهیلات به زنبورداران از محل صندوق توسعه ملی

اعطای تسهیلات به زنبورداران از محل صندوق توسعه ملی

مشهد-رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تسهیلات ویژه زنبورداران از محل صندوق توسعه ملی و منابع اشتغال پایدار پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی مزروعی صبح پنجشنبه در همایش پرورش پیشرفته زنبور عسل در مشهد، با اشاره به اینکه در خراسان رضوی ۲۲۰ هزار کندو عسل وجود دارد اظهار کرد: طبق آمار موجود در خراسان رضوی تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در حرفه زنبورداری مشغول به فعالیت بوده که تعدادی از آنها جزو تولیدکنندگان برتر عسل کشور به حساب می‌آیند و سالانه یک هزار و ۸۵۰ تن عسل در خراسان رضوی تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در صنعت زنبورداری داشته‌ است، بیان کرد: سهم ویژه‌ای از اقتصاد استان در بخش‌های مختلف کشاورزی به‌خصوص حوزه زنبورداری بوده است و خراسان رضوی رتبه‌های قابل توجهی در بخش تولیدات کشاورزی و دامی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به محصولاتی همچون انار، انگور، سیب، گلابی، کلزا، عسل اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی رتبه دهم کشور در حوزه تولید عسل را داراست و تلاشمان این است تا با حمایت لازم از زنبورداران و تولیدکنندگان عسل استان این جایگاه را ارتقاء دهیم.

مزروعی از اعطای تسهیلات ویژه به زنبورداران خراسان رضوی خبر داد و گفت: تسهیلات ویژه زنبورداران در ردیف‌های مختلف و در قالب طرح توسعه اعطا می‌شود که بودجه آن از محل صندوق توسعه ملی و منابع اشتغال پایدار  اختصاص می‌یابد.

وی افزود: همه ساله در اواخر مهر ماه آمارگیری سالانه تمامی محصولات تولیدی استان در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد که نتایج جمع‌بندی‌های آن تا نیمه اول دی ماه امسال اعلام می‌شود و در سال گذشته ۱۵ درصد محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان مربوط به عسل بوده و برای امسال پیش‌بینی ۲۰ درصدی را داشتیم که باتوجه به خشکسالی‌هایی این عدد محقق نمی‌شود، اما معتقدیم که به عدد ۱۷ تا ۱۸ درصدی می‌رسد.

کد خبر 4172084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha