۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۸

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

مسئولان به انگلیسی‌ها خوشبین نباشند/شعار «مرگ بر آمریکا» جهانی شد

مسئولان به انگلیسی‌ها خوشبین نباشند/شعار «مرگ بر آمریکا» جهانی شد

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه مسئولان نباید نسبت به انگلیسی‌ها خوش‌بین باشند، گفت: باید هشیار باشیم و منافع خود را دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا نشانه کمال و شخصیت انسان است.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) در حدیثی می فرماید «کمال و شخصیت انسان در سه چیز است، نخست فهم و آشنا بودن به احکام و معارف دینی، دوم صبر و استقامت در برابر شرایط و سختی ها و سوم برنامه ریزی دقیق و با حساب و کتاب در زندگی».

پژوهش و تحقیقات علمی از اساسی ترین نیازهای بشر برای پیشرفت

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به ۲۵ آذرماه و روز پژوهش گفت: پژوهش و تحقیقات علمی یکی از اساسی ترین نیازهای بشر برای پیشرفت تعالی است، اگر امروز بشر پیشرفت کرده در سایه پژوهش است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه پژوهش هایی که امروز انجام می شود چند اشکال دارد، تصریح کرد: نخست آنکه از نوآوری و خلاقیت لازم برخوردار نیست، بسیاری از مقالات و کتاب ها پژوهش نیست بلکه کپی برداری و انتقال متنی از یک کتاب به کتاب دیگر است.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش ها بر اساس نیاز جامعه نیست، افزود: دانشگاه ها پژوهشی انجام می دهند و نیاز جامعه چیز دیگری است، ارتباط بین مراکز صنعت و دانشگاه وجود ندارد.

اعتبارات پژوهشی در مسیر صحیح قرار نمی گیرد

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه متاسفانه اعتبارات پژوهشی در مسیر صحیح قرار نمی گیرد، تصریح کرد: به عده ای اعتبارات کلانی داده می شود و پژوهشی که انجام می دهند ارزش چندانی ندارد.

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۶ آذرماه و روز حمل و نقل اشاره کرد و اظهار داشت: حمل و نقل در اقتصاد کشور نقش اساسی و زیربنایی دارد؛ در جابه جایی کالا، مسافر، انرژی و ... موثر است.

در لرستان فقط از حمل و نقل جاده ای بهره مند هستیم، از حمل و تقل ریلی بهره ای نمی بریم؛ در مورد حمل و نقل هوایی که وا مصیبت است

وی با بیان اینکه حمل و نقل نیروی محرکه پیشرفت و توسعه کشور است، تصریح کرد: متاسفانه در لرستان فقط از حمل و نقل جاده ای بهره مند هستیم، از حمل و تقل ریلی بهره ای نمی بریم؛ در مورد حمل و نقل هوایی نیز که وا مصیبت است؛ هر روز پروازها لغو می شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: مسئولان باید این مسائل را جدی بگیرند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه باید استفاده از حمل و نقل عمومی را فرهنگسازی کنیم، افزود: در این فصل زمستان از مجموعه نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای و خدمات آنها تشکر می کنیم.

ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه سیاست استعمارگران است

آیت الله میرعمادی با اشاره به ۲۷ آذرماه و نامگذاری روز وحدت حوزه و دانشگاه به دلیل شهادت آیت الله مفتح اظهار داشت: یاد و خاطره این استاد بزرگوار را گرامی می داریم؛ از مهم ترین استراتژی انقلاب اسلامی ایران مسئله وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی با تاکید بر اینکه این دو نهاد علمی و فرهنگی جامعه دو مغز متفکر جامعه هستند، اگر این دو اصلاح شوند جامعه اصلاح می شود، افزود: ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه از سیاست های استعماری استعمارگران است.

خطیب جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: امام راحل و شهید مفتح در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه زحمت زیادی کشیدند؛ شهید مفتح منادی وحدت حوزه و دانشگاه بوده است.

انگلیس در تمام دوران اخیر جاده صاف کن آمریکا بوده است

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران گفت: انگلستان یکی از کشورهایی است که همیشه علیه ایران توطئه کرده است؛ سیاست انگلیس «تفرقه بیانداز و حکومت کن» بوده است.

وی ادامه داد: انگلیس در تمام دوران اخیر جاده صاف کن آمریکا بوده است؛ در مذاکره هسته ای نیز انگلیس دائما جانب آمریکا را گرفته است و امروز نیز همین است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امروز وزیر خارجه انگلیس به ایران می آید و نمی گوید ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده و حالا اجازه دهیم بانک ها با یکدیگر مبادله داشته باشند، می آید که دو نفر جاسوس را آزاد کند، تصریح کرد: مسئولان ما باید حواسشان جمع باشد؛ به این ها خوش بین نباشند.

مسئولان از انگلیس و آمریکا بخواهند که به تعهدات خود عمل کنند نه اینکه بیایند با سران ما ملاقات کنند و خواسته شان آزادی جاسوسان باشد

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه مسئولان از انگلیس و آمریکا بخواهند که به تعهدات خود عمل کنند نه اینکه بیایند با سران ما ملاقات کنند و خواسته شان آزادی جاسوسان باشد، افزود: ما چه خیری از آمریکا و انگلیس دیده ایم؟ باید هشیار باشیم و منافع خود را دنبال کنیم و به صورت طلبکار با آنها برخورد کنیم.

وی همچنین به تصمیم رئیس جمهور بی عقل آمریکا نسبت به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس اشاره کرد و گفت: جهان این اقدام رئیس جمهور آمریکا را اقدامی جاهلانه دانسته است و همه ترامپ را محکوم کرده اند.

انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس مرگ صلح و سازش در خاورمیانه را رقم زد

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه دنیا این اقدام ترامپ را اقدامی تاسف بار، تحریک آمیز، التهاب آور و نقض حقوق مردم فلسطین می داند، تصریح کرد: این تصمیم رئیس جمهور آمریکا باعث شد توجه همه دنیا به فلسطین جلب شود و همه کشورهای اسلامی به یک وحدت و همبستگی درمورد فلسطین برسند، گرچه عملا کاری نکردند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه دیگر کسی نمی تواند مسئله صلح خاورمیانه را مطرح کند، افزود: این تصمیم ترامپ مرگ سازش و صلح خاورمیانه بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیامد دیگر این تصمیم آن بود که احساسات ضد آمریکایی را برانگیخت و همه دنیا پرچم آمریکا و عکس ترامپ را آتش زدند، گفت: امروز شعار ۴۰ساله «مرگ بر آمریکا» توسط مردم ایران جهانی شده است و همه اتفاق نظر دارند که این تصمیم ترامپ خروج رژیم صهیونیستی را نزدیک کرده است.

کد خبر 4172695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha