۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۲۳

با شرکت ۴۶ راس اسب؛

هفته دهم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

هفته دهم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

گنبد کاووس – هفته دهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد با شرکت ۴۶ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته دهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر جمعه ۴۶ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در ۶ دور هزار و هزار و ۲۰۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۷۹ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های تروبرد داخلی سه تا پنج ساله و ۳۸ تا ۴۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که نادر صالح پور با اسب سریک زودتر از خط پایان گذشت و کمال دالیجه عطا با اسب اکشن هج و آق اویلی بشگرد با اسب فلاور هج به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های تروبرد داخلی دو ساله و هشت تا ۱۲ امتیازی به مسافت هزار متر بود که عبدالرحیم آرمیده با اسب ارس عنوان اول را به دست آورد و کمال دالیجه عطا با اسب طلا دار و آق اویلی بشگرد با اسب اکسل هج به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که نصار احمد محمدی با اسب کارا دل موفق به کسب مقام اول شد و نادر صالح پور با اسب لالانا و محمد خوجملی با اسب بایرام خان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر شکل گرفت که کمال دالیجه عطا با اسب بازنوش قره بلاغ زودتر از خط پایان عبور کرد و جواد آچاک اسب تومیریس و نادر صالح پور با اسب شمیم به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۳۶ تا ۴۸ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب داز مارال نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و بنیامین جرجانی با اسب ماه سلطان و محمد خوجملی با اسب شه راد نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله و هشت تا ۱۲ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که جواد آچاک با اسب یل فام موفق به کسب مقام اول شد و نورمحمد بهادر با اسب قاینار و بنیامین جرجانی با اسب خورشید سنجر به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

کمال دالیجه عطا بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته دهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، کمال دالیجه عطا با کسب یک مقام نخست و دو مقام دوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، نادر صالح پور یک مقام نخست، یک مقام دوم و یک مقام سوم کسب کرد، جواد آچاک یک مقام نخست و یک مقام دوم به دست آورد، آق اویلی بشگرد موفق به کسب یک مقام نخست و دو مقام سوم شد و عبدالرحیم آرمیده و نصار احمد محمدی هر کدام یک مقام نخست به دست آوردند.

لازم به ذکر است؛ هفته‌های یازدهم و دوازدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، ۳۰ آذر و اول دی در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 4172818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha