۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۲۵

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

لایحه منع خشونت علیه زنان هفته آینده به دولت ارائه می شود

لایحه منع خشونت علیه زنان هفته آینده به دولت ارائه می شود

گناباد- معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده گفت: با همکاری خوب قوه قضایه لایحه منع خشونت علیه زنان تهیه شده و هفته آینده جهت تصویب به دولت ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار شنبه  شب در حاشیه بازدید از مجموعه گردشگری ریاب گناباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بودجه مربوط به زنان بخصوص در وزارت خانه های کلیدی مثل وزارت آموزش  و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت حداقل نیمی از ردیف بودجه آن ها است و در دستگاه های دیگرنیز بخشی  از بودجه آن هامربوط به زنان است.

وی افزود: یک جاهایی فاصله هایی در آمار جنسیتی داریم بطور مثال در آموزش و پرورش دختران بازمانده از تحصیل آمار زیاد تری نسبت به آقایان دارند که نیاز به توجه جدی و مدارس تخصصی این گروه داریم. در حوزه بهداشت نیزمشکلات خاص بانوان را شاهد هستیم که نیازمند توجه ویژه دارد.

ابتکار ابراز کرد: نیمی از بودجه شورای اجتماعی کشور که تمامی دستگاه ها عضو آن هستند در اختیار بانوان در خصوص توانمند سازی آن ها قرار می گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور رنان گفت: رشد ۳۸ درصدی اعتبارات معاونت امور بانوان را امسال شاهد هستیم به گونه ای که سال گذشته این بودجه ۱۵ میلیارد تومان  بودکه امسال به ۲۱ میلیارد رسیده است. حوزه کاری فراتری داریم ولی بودجه ما کافی نیست و باید ضمن تعامل با دستگاه های دیگر این کسری را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: مهمترین مسئله ای که دنبال می کنیم اشتغال و توانمند سازی بانوان است که در سال گذشته در این حوزه ۲۰ میلیارد تومان بودجه داشتیم که تاکنون محقق نشده است.

ابتکار در خصوص لایحه منع خشونت علیه زنان نیز اظهار کرد: این یکی از لایحه های مهم ما بوده که با همکاری خوب قوه قضاییه نشست های جدی در این رابطه برگزار کرده ایم و جمع بندی لازم انجام شده و امیدواریم این هفته لایحه جهت ارسال به دولت و مجلس آماده شود.

معاون رئیس جمهور در خصوص ابلاغ منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهور نیز عنوان کرد: یکی از محورهای منشور حقوق شهروندی رئیس جمهور در خصوص بانوان است که توجه به آموزش حقوق بانوان در مدارس و دانشگاه ها مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: توجه به زنان روستایی از رویکردهای جدی ما است که توافق نامه ای را با وزارت جهاد کشاورزی در خصوص  تولید محصولات پاک و ارگانیک توسط بانوان به امضاء رسیده تا بتوانند ایجاد اشتغال کنند.

ابتکار یادآوری کرد: دربودجه یک و نیم میلیون دلاری اشتغال پایدار روستای که از محل صندوق ذخیره ارزی پرداخت خواهد شد، کارگروهی تشکیل شده تا با تبیین سیاست هایی از این مبلغ در جهت توانمند سازی بانوان در حوزه های صنایع دستی و  گردشگری استفاده شود.

کد خبر 4173916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha