۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۶

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

ائمه جمعه سفیران ولایت هستند/ مسئولان دغدغه «فرهنگ» را ندارند

ائمه جمعه سفیران ولایت هستند/ مسئولان دغدغه «فرهنگ» را ندارند

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مشکلات عدیده فرهنگی در لرستان ناشی از آن است که مسئولان دغدغه فرهنگ را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر یکشنبه در گردهمایی فصلی ائمه جمعه لرستان با اشاره به اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، ۱۸ نماز جمعه در لرستان برقرار است، اظهار داشت:همه این نمازهای جمعه با شکوه و بانشاط برگزار شده و ائمه جمعه همفکر و همکار و با روحیه بسیار خوب در این راستا فعالیت می کنند.

هدایت دینی جامعه مهم ترین رسالت ائمه جمعه

وی با بیان اینکه ائمه جمعه سفیران ولایت هستند و بر اساس تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب در استان نقش آفرینی می کنند، تصریح کرد: هدایت دینی مهم ترین رسالت ائمه جمعه است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه ائمه جمعه موظف هستند از دین مردم دفاع کنند و مردم از به مبانی دین مبین اسلام آشنا سازند، افزود: بصیرت بخشی از دیگر وظایف ائمه جمعه است، بخش عمده ای از بصیرت بخشی به مردم در پایگاه نماز جمعه صورت می گیرد.

عملکرد نهاد نماز جمعه در بصیرت بخشی به مردم درخشان است

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه عملکرد نماز جمعه در بصیرت بخشی به مردم درخشان است، ادامه داد: حفظ وحدت و معنویت اجتماعی از دیگر وظایف ائمه جمعه است، ائمه جمعه تنظیم کننده امور جامعه هستند و سعی می کنند با وحدت امور را پیش ببرند.

وی تقویت فرهنگ دینی و انقلابی و فرهنگ عمومی جامعه را از دیگر وظایف ائمه جمعه برشمرد و خاطرنشان کرد: قطعا هدف اصلی چیزی جز اصلاح جامعه نیست، پیشرفت و تعالی جامعه و ایجاد معنویت از اهدافی است که ائمه جمعه دنبال می کنند.

ائمه جمعه و مسئولین باید با نیت الهی کار کنند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ائمه جمعه دنبال این هستند که کلامشان بر دل ها تاثیر گذار باشد، تصریح کرد: حکومت بر دل ها مهم است و مردم باید مفاهیم را با جان و دل پذیرا باشند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه امروز اگر رهبر معظم انقلاب در بین مردم محبوبیت دارد و وقتی به میان زلزله زدگانی که مصیبت دیده اند می رود باعث آرامش دل ها می شوند، این ناشی از تقوا است، اظهار داشت: مردم با دیدن رهبر فرزانه انقلاب دلشان شاد می شود و همه نسبت به سفر رهبری احساس خوشبختی و شعف می کنند.

وی با بیان اینکه هدف همین است که بر دل ها حکومت کنیم، این امر نیز نیاز به اخلاص دارد، تصریح کرد: ائمه جمعه و مسئولین باید با نیت الهی کار کنند، این امر باعث می شود کار برکت یابد و زمینه تاثیرگذاری بر دل ها فراهم شود.

شرط خدمتگذاری این است که کنار یکدیگر باشیم و متحد باهم فعالیت کنیم؛ تفرقه و اختلاف باعث ناامیدی و هلاکت است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر حفظ وحدت، اخوت، برادری و بدبین نبودن به یکدیگر افزود: شرط خدمتگزاری این است که کنار یکدیگر باشیم و متحد باهم فعالیت کنیم؛ تفرقه و اختلاف باعث ناامیدی و هلاکت است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه روحیه تقوا بسیار اثرگذار است و جلوی بسیاری از آسیب ها را می گیرد، ادامه داد: در جامعه ای دینی و اسلامی زندگی می کنیم، باید خداترس باشیم و بر اساس اخلاص امور را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در لرستان مسائل و مشکلات فرهنگی عدیده ای داریم که بخشی از آنها ناشی از کم توجهی مسئولان به مقوله فرهنگ است، تصریح کرد: متاسفانه مسئولان دغدغه فرهنگ را ندارند.

مدیران و خانواده های آنها ظواهر اسلامی را رعایت نمی کنند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه آسیبی که امروز جامعه ما به آن مبتلا است، بحث شبیخون و تهاجم فرهنگی است، این موضوع دامن مسئولان و خانواده های آنها را نیز می گیرد، افزود: متاسفانه مدیران و خانواده های آنها ظواهر اسلامی را رعایت نمی کنند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه مدیر نظام اسلامی ظاهر خود را حفظ نمی کند، گفت: برخی به بهانه شادی و نشاط به دنبال قبح شکنی در جامعه هستند، لرستان استانی ولایتمدار است، هر روز بنر یک کنسرت موسیقی نصب می شود؛ چه مفهومی دارد هر روز با احساسات مذهبی مردم بازی کنیم.

وی افزود: متاسفانه برخی تعمد دارند که این کار را انجام دهند و می روند دعوت می کنند و اصرار می کنند که بیایند.

کد خبر 4174684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha