۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۷

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

ترویج سبک زندگی تلفیقی پسندیده جامعه اسلامی نیست

ترویج سبک زندگی تلفیقی پسندیده جامعه اسلامی نیست

مشهد-نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز یک سبک زندگی تلفیقی در جامعه رواج یافته که هرگز مورد تاکید مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی سعیدی صبح دوشنبه در دومین همایش ملی علمی و پژوهشی نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهارکرد: طبق فرمایش امام علی(ع) ذریه و تحقق تمامی شروط در تحقق لااله‌الاالله است و پوشش‌دهنده تمام زمان‌ها و مکان‌هایی که انسان است. 

وی افزود: اگر بررسی‌ نسبت به جوامع داشته باشیم با نارسایی‌هایی مواجه می‌شویم که علت آن در اجرای نادرست طرح‌ها و برنامه‌های ترسیم شده بوده است و اصل طرح‌ها دارای اشکال نبوده است‌. 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: طرح جامع ذات باری‌تعالی در ۶ لایه جهان بینی، مبانی و اصول، نظام مدیریت و قانون‌گذاری، قواعد کلی حاکم بر اراده انسان، قواعد زندگی در شهر و محیط خانه و خانواده ترسیم شده است و بین عمل و آخرت رابطه‌ای عینی وجود دارد.

سعیدی گفت: قواعد کلی در حق و باطل و بدی‌ها و خوبی‌ها تدوین شده است و در این رابطه ۳۰ تفاوت میان جوامع اسلامی و اروپایی شناسایی شده است که از جمله این قواعد می‌توان به حلال‌ها و حرام‌ها، پاک‌ها و ناپاک‌ها، هنجارها و ناهنجارها و غیره اشاره کرد. 

وی با تاکید بر اینکه نظام آموزش و پرورش اگر می‌خواهد در راستای مسیر الهی گام بردارد باید سازوکار خود را تغییر دهد، خاطرنشان کرد: مدرسه هم باید به جمع وحدت میان حوزه و دانشگاه بپیوندد و اردوهای مختلط، درس‌های همراه با رقص، عدم تفکیک‌های جنسیتی، تغذیه، پوشش و سبک زندگی نامناسب و ساخت و کار مهندسی و آموزشی غربی و سکولاری را کنار بگذارد. 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با انتقاد از ترویج سبک زندگی تلفیقی در جامعه، اضافه کرد: امروز یک سبک زندگی تلفیقی در جامعه رواج یافته که هرگز مورد تاکید مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان نبوده و نیست و در این نوع سبک مواردی که برای فرد اجراکننده منفعت داشته گلچین شده است. 

وی گفت: امروز بیش از هر گروهی باید روی دو گروه سنی نوجوان و جوان کار کرد و یک سخنران مومن، دورنگر، خوش‌بیان و باسلیقه و آگاه به اوضاع و شرایط سیاسی روز می‌تواند قلب‌های نوجوانان و جوانان را با نورانیت مکتب اسلام و انقلاب اسلامی صیقل دهد. 

کد خبر 4175578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha