۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۰۹

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

«حمل‌ونقل» زمینه‌ساز پیشرفت اقتصاد/ لزوم نوسازی ناوگان حمل کالا

«حمل‌ونقل» زمینه‌ساز پیشرفت اقتصاد/ لزوم نوسازی ناوگان حمل کالا

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه «حمل‌ونقل» زمینه‌ساز پیشرفت اقتصاد است، بر لزوم نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالا و مسافر تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز دوشنبه همزمان با گرامیداشت هفته «حمل و نقل، رانندگان و راهداری» دومین جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور آیت‌الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در محل نمازخانه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان برگزار شد.

آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در تفسیر آیات ۲۵ و ۲۶ سوره نوح گفت: اصلاح ویژگی های اخلاقی و رفتاری خود قبل از اصلاح دیگران از ویژگی‌های پیامبران الهی است به گونه‌ای که حضرت نوح (ع) که به شیخ الانبیاء معروف است ابتدا به میان قوم خود فرستاده شد.

وی بشارت و انذار را به عنوان سیره حضرت نوح (ع) عنوان کرد و گفت: در مقابل این پیامبر الهی، جباران؛ طاغوت ها و صاحبان زر و زور وجود داشتند که خداوند در مقابله با آنان به نوح(ع) فرمان داد که فقط هشداردهنده باشد که این مسیر الهی در مقابل طاغوت و صاحبان زر و زور را برای ما روشن می‌سازد.

نماینده ولی فقیه در لرستان وجود صاحبان زر و زور را مشکل جامعه امروز دانست و گفت: در روش تبلیغ دین، باید با صاحبان زر و زور و قدرت و ثروت با قاطعیت برخورد کرد و فقط هشداردهنده بود در حالی که روش پیامبران در مقابل مردم عادی هم بشارت و هم هشدار است.

وی محتوای دعوت حضرت نوح(ع) را دعوت به توحید و معاد برشمرد و گفت: خداوند در آیات ۲۵ و ۲۶ سوره نوح به عکس‌العمل صاحبان زر و زور در مقابل این پیامبر الهی اشاره دارد که اعتراض به بشر بودن حضرت نوح، نسبت اراذل و اوباش به یاران وی دادن و نسبت دروغ بستن به پیامبر خدا از عکس العمل‌های آنان دربرابر دعوت حضرت نوح بود.

امام جمعه خرم آباد ایستادن دنیادوستان و طاغوتیان در صف اول مبارزه با پیامبران، خودبرتر بینی صاحبان زر و زور، رغبت دنیاپرستان و طاغوتیان به پول و ثروت به عنوان اولین ملاک، و شتابانی افراد کم علاقه به دنیا نسبت به دعوت حق را از نکات نهفته در آیات ۲۵ و ۲۶ سوره نوح دانست.

وی در ادامه طی سخنانی ضمن تبریک هفته «حمل و نقل، رانندگان و راهداری» به فعالان این عرصه گفت: حمل و نقل از امور باسابقه و ریشه‌دار و تاریخی است و از ابتدای آفرینش بشر در کره زمین به عنوان دغدغه‌ انسان مطرح بوده است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به سیر تاریخی توسعه حمل و نقل از جاده‌ای، دریایی، ریلی و هوایی گفت: سرعت بخشیدن، سهولت بخشی، امنیت و پیشرفت چهار هدفی است که باید در صنعت حمل و نقل مورد توجه قرار گیرد.

وی حمل و نقل را از ارکان پیشرفت و رونق اقتصادی عنوان کرد و افزود: رشد حمل و نقل زمینه‌ساز پیشرفت اقتصاد، تجارت و زندگی اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر استان و افزایش امکانات این حوزه تصریح کرد: اصلاح نقاط پرتصادف بخش دیگری از وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که متاسفانه آمار تلفات در استان بالا است و نیاز به تلاش بیشتر فعالان این بخش و سایر دستگاه‌های  ذی ربط دارد.

وی همچنین از تلاش راهداران و حافظان امنیت جاده‌ها قدردانی کرد و گفت: جا دارد در این هفته از مدیرکل و همه کارکنان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان تقدیر و تشکر کنیم.

کد خبر 4176144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha