۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۹:۰۱

نیروی دریایی آمریکا در منطقه آسیا تقویت می‎شود

نیروی دریایی آمریکا در منطقه آسیا تقویت می‎شود

آمریکا در نظر دارد برای سال میلادی ۲۰۱۸، نیروی دریایی خود در منطقه آسیا را با استفاده از ناوگان آسیای شرقی، تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جان ریچاردسون» رئیس عملیات نیروی دریایی آمریکا، اعلام کرد ممکن است در راستای تحکیم قوا در قاره آسیا، از کشتی‌های آمریکایی مستقر در پاسیفیک شرقی استفاده شود.

وی در این‌باره گفت: می‌خواهیم توانایی خود را در اجرای همه عملیات‌های حوزه آسیا- پاسیفیک تضمین کنیم. این کار را می‌توان با کشتی‌های ناوگان سوم یا موارد مشابه انجام داد.

اظهارات ریچاردسون ساعاتی پس از سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، درباره راهبرد جدید امنیت ملی این کشور، ایراد شد که در آن با استناد به شعار «اولویت با آمریکا است»، از چین و روسیه به عنوان قدرتهای تجدیدنظرطلب یاد شد.

در همین راستا، ریچاردسون مدعی شد: از اعلام مالکیت پکن بر جزایر دریای چین جنوبی، تنها به یک نتیجه خاص می‌رسیم و ما هم جواب همیشگی خودمان را داریم مبنی بر اینکه باید در منطقه حضور داشته باشیم.

وی همچنین از کره شمالی به‌عنوان اصلیترین دغدغه نیروی دریایی آمریکا در منطقه آسیا یاد کرد و گفت وظیفه من در سال ۲۰۱۸ میلادی، ایجاد نیروی دریایی به مراتب کشنده‌تر و خطرناک‌تر برای مقابله با دشمنان واشنگتن است.

ریچاردسون در نهایت مدعی شد: تقریبا این اجماع نظر وجود دارد که آمریکا به نیروی دریایی بیشتری در مقایسه با آنچه که الان وجود دارد، نیازمند است.

کد خبر 4176311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha