۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۸

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال در صنایع کوچک و زودبازد

اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال در صنایع کوچک و زودبازد

بیجار-رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تخصیص یک و نیم میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی از طریق منابع بانکی برای ایجاد اشتغال در صنایع کوچک و زودبازده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه‌ای که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سالن شهید فهمیده شهر حسن آباد برگزار شد، اظهار داشت: سفر به شهرهای مختلف و مشاهده و رصد مشکلات از برنامه‌های کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: هدف از سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به شهرستان بیجار دیدار با مردم متدین منطقه و بررسی و رسیدگی به مشکلات فعالان بنگاه‌های اقتصادی و رصد میدانی این مشکلات است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه از تخصیص یک و نیم میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی از طریق منابع بانکی برای ایجاد اشتغال در صنایع کوچک و زودبازده خبر داد و گفت: این مهم در حال انجام است اما دولت در این زمینه تاخیر دارد.

وی به اهمیت بررسی میدانی در جهت بررسی و رفع مشکلات مردم اشاره کرد و بیان داشت: در راستای رفع مشکلات مردم باید رصد میدانی صورت بگیرد چرا که نمی‌توان برای مشکلات و حل آنها بدون رصد از نزدیک تصمیم گرفت.

پورابراهیمی جوانان را از پتانسیل‌های مهم کشور دانست و عنوان کرد: بخش بزرگی از این مشکلات توسط همین جوانان مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقتصاد دولتی نمی‌تواند حلال تمامی مشکلات باشد گفت: رویکرد اقتصادی ما هم با ادبیات دولتی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد.

وی به اهمیت بهره گیری از توان و تلاش نیرو های جوان شهرستان اشاره کرد و گفت:امروز در شهرستان بیجار یکی از محورهای مهم پیشرفت اقتصادی حضور نیروهای جوان و شایسته است بنابراین باید از این ظرفیت بهره کافی برد.

وی از ارائه تسهیلات با نرخ‌های قرض‌الحسنه با ۶ درصد و سررسیدهای قابل قبول برای انجام فعالیت در حوزه‌های روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت خبر داد.

کد خبر 4176785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha