۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۵۲

رئیس مجمع جوانان جهان اسلام:

فلسطین پایتخت جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ است

فلسطین پایتخت جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ است

شیراز _ رئیس مجمع جهانی کنفرانس همکاری اسلامی گفت: پایتختی جوانان جهان اسلام نشان از اتحاد و قدرت جهانی مسلمانان است و سال آینده فلسطین پایتخت جوانان جهان اسلام خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سفیر الشاد اسکندروف عصر سه شنبه در مراسم اختتامیه پایتختی جوانان جهان اسلام افزود: پایتختی جوانان جهان اسلام برای نشان دادن اتحاد و قدرت جهان اسلام است.

وی ادامه داد: می خواستیم شایعه پراکنی بر علیه کشورهای مسلمانان را از بین ببریم و اتحاد و همدلی را توسعه دهیم که موفق شدیم.

رئیس مجمع جوانان جهان اسلام تصریح کرد: زمانیکه جهان اسلام در استانبول جمع شدند حمایت خود را از قدس ثابت کردند.

اسکندروف یادآور شد: استانبول اول پایتخت جوانان جهان اسلام بود و فعالیت هایی که انجام شد را دیدید اما همه اصولی که گام های خود را آغاز کردیم در ۱۶ جولای ۲۰۱۷ در ترکیه مشاهد شد که مردم ترکیه در مقابل کسانیکه به دنبال اختلاف بودند ایستادند.

وی تاکید کرد: جوانان جهان اسلام اراده خود را در سمینار پرتو ملاصدرا عنوان کردند، خلاقیت جوانان نیز در برنامه ای دیگر شهر فس نیز توانایی جوانان نشان داده شد و بزرگی تمدن اسلامی را در شیراز شاهد هستیم.

اسکندروف تاکید کرد: طی یکسال شیراز خانه جوانان مسلمان چهارگوشه جهان بود و تلاش فراوانی انجام شد.

رئیس مجمع جوانان جهان اسلام تاکید کرد: شیراز در سال ۲۰۱۷ پایتخت نمونه جوانان جهان اسلام بود و فلسطین در سال ۲۰۱۸ پایتخت جوانان جهان اسلام خواهد بود که نشان از اتحاد مسلمانان است.

وی یادآور شد: جوانان فلسطینی منتظر جوانان کشورهای دیگر هستند و همچنین به دنبال برگزاری نشست وزرای ورزش کشورهای اسلامی هستیم.

اسکندروف افزود: امروز فشارهای زیادی بر کشورهای اسلامی است و می خواهند تاریکی را نشان دهد اما اتحاد و صلح طلبی مسلمانان ثابت شده است.

کد خبر 4176967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha