۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۱

استاندار کرمان:

ارتباطات در استان کرمان بسیار ضعیف است

ارتباطات در استان کرمان بسیار ضعیف است

کرمان- استاندار کرمان گفت: استان کرمان از ضعف ارتباطات رنج می برد ضمن اینکه این استان، استان خاص و زلزله خیزی است و باید ارتباطات در این استان پیشرفت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رزم حسینی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمان با حضور وزیر اطلاعات و فناوری اظهار داشت: در استان کرمان ظرف مدت  ۱۵ روز سه زلزله با  بیش از شش ریشتر در کانون زلزله رخ داد و خوشبختانه تا کنون تلفات انسانی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه در ستاد بحران طبق قانون استاندار می تواند مدیران را بدون هماهنگی وزرا عزل کند، افزود: تصمیماتی خوبی در ستاد بحران استان کرمان گرفته شد و چهار هزار کانکس برای زلزله های پیش رو  به صورت ذخیره در حال ساخت است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ۲۰۱ میلیارد تسهیلات بانکی برای ساخت ساختمان های جدید به استان کرمان اختصاص داده شد، بیان داشت: امروز اگر ارتباطات نباشد می تواند در شرایط فعلی  یکسری خسارت های مادی معنوی را در شهرهای هوشمند به وجود بیاورد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه عصر امروز نیز ستاد بازسازی در منطقه با حضور وزیرارتباطات افتتاح شد، گفت: در شرایط بحرانی ارتباطات اهمیت فوق العاده بالا و خاصی پیدا می کند.

 وی تصریح کرد: در زلزله بم افرادی بودند که در یک خانواده ۳۰ نفر را از دست دادند و آثار روانی آن هنوز بر روی افراد باقی مانده و ما نباید بگذاریم این حادثه دوباره تکرار شود.

استاندار کرمان افزود: رئیس جمهور در جلسه حقوق شهروندی روز گذشته تاکید کرد که دولت ما دولت پاسخگو است و فرهنگ عذرخواهی در بین مدیران باید رواج پیدا کند.

رزم حسینی بیان داشت: مردم کرمان مردم نجیب و شهید پروری هستند که قبل و بعد انقلاب نقش موثری در کشور داشته اند و حق مردم این است که از بدیهی ترین امکانات استفاده کنند.

استاندار کرمان افزود: در ساعت ۱۲:۱۳ دقیقه که زلزله ۶.۲ ریشتری در بخش کوهساران رخ داد سطح تلفن های همراه به هشت درصد رسید و تا ساعت ۱۳ به ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید خدمات خوبی در خصوص ارتباطات در استان کرمان رخ داد، گفت: اما این نشان می دهد که در استان کرمان ضعف زیاد است و هرکاری برای استان در خصوص ارتباطات انجام دهیم کم است ضمن اینکه استان کرمان استان خاص و زلزله خیزی است و باید ارتباطات در این استان پیشرفت کند.

وی تصریح کرد: ما نمی دانیم متولی ارتباطات در این استان چه کسی است اگر شرکت مخابرات خصوصی شده که تکلیف را بدانیم و در این جلسه باید وضعیت این مسئولیت مشخص شود.

رزم حسینی بیان داشت: بیش از پنج هزار روستا در استان کرمان وجود دارد که دربرخی از این روستا ها ارتباطات تلفن ثابت ندارند همچنین در اکثر روستاهای استان کرمان پوشش اینترنتی وجود ندارد.

استاندار کرمان افزود: چهار سال در جاده های استان کرمان رفت و آمد دارم و هنوز ارتباطات در جاده های اصلی این استان درست نشده است

رزم حسینی با اشاره به اینکه تا امروز هزارو ۳۶۰ زلزله در استان کرمان رخ داده است، تصریح کرد: در استان کرمان ۱۷ گسل فعال زلزله داریم و مدیرت بحران خوبی در استان وجود دارد.

 استاندار کرمان با اشاره به اینکه امروز تلفن همراه مانند لباس مردم شده و همراه مردم است گفت: در زمان جنگ نیز اگر ارتباطات وجود نداشت هیچ رزمنده ای نمی توانست حرکت کند.

کد خبر 4178279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha