۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۹:۴۰

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

عدالت خواهی و آزادگی از مهمترین خصوصیات میرزا کوچک خان بود

عدالت خواهی و آزادگی از مهمترین خصوصیات میرزا کوچک خان بود

قزوین- نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: عدالت خواهی و آزادگی از مهمترین خصوصیات میرزا کوچک خان بود که باید در مرایم یادبود این ویژگی ها معرفی شود تا الگوی دیگران باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگداشت سردار سرافراز میرزا کوچک خان جنگلی چهارشنبه شب با حضور گیلانی های مقیم استان قزوین، داود محمدی، بابایی صالح، سیده حمیده زرآبادی، نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، جعفرزاده، قربانی، نیک فر و کوچک نژاد نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، شجاع مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیران دستگاههای اجرایی در سالن شهید رجایی تربیت معلم قزوین برگزار شد.

سیده حمیده زرآبادی در مراسم گرامیداشت یاد میرزاکوچک خان جنگلی اظهارداشت: این مرد بزرگ هرچند عمر کوتاهی داشت اما در همین مدت نیز اتفاقات زیادی را تجربه کرد و رویدادهای آن عصر در تاریخ ثبت و ضبط شد.

وی بیان کرد: عدالت خواهی و آزادگی از مهمترین خصوصیات میرزا کوچک خان بود که باید در این همایش ها به آن پرداخته شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استانهای قزوین و گیلان وجوه مشترک متعددی دارند که می تواند مبنای همکاری های فرهنگی ما باشد و برگزاری این همایش مشترک آغازگر این حرکت تعاملی است.

وی بیان کرد: شهردار سابق قزوین امروز در شهر رشت خدمت می کند و گیلانی های متعددی در مسند مسئولیت در استان قزوین هستند که این صمیمیت در بکارگیری نیروهای توانمند دو استان منشاء خدمات ارزشمندی شده است.

زرآبادی اظهارداشت: پیشنهاد می شود در مناسبتها در هر نوبت شخصیتی فرهنگی، علمی و دینی و سیاسی را معرفی کنیم تا نسل جوان ما با مفاخر استانهای گیلان و قزوین آشنا شوند و از آنها درس بگیرند.

در این مراسم بابایی صالح نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی قربانی رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان هم در مورد شخصیت میرزاکوچک خان مطالبی بیان کردند.

در ادامه محمد قنبری اشعاری در وصف میرزاکوچک خان قرائت کرد.

کد خبر 4178597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha