۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۵۱

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی:

کمیته امداد آذربایجان غربی ۱۱ هزار یتیم ‌را تحت حمایت دارد

کمیته امداد آذربایجان غربی ۱۱ هزار یتیم ‌را تحت حمایت دارد

ارومیه- مدیرکل کمیته امداد ‌آذربایجان غربی گفت: کمیته امداد آذربایجان غربی ۱۱ هزار یتیم و مشمول طرح محسنین را تحت حمایت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز سهندی عصر پنجشنبه در مراسم تجلیل از خیرین کمیته امداد امام خمینی (ره) با تقدیر از خیرین و حامیان مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: خیری به نام  رحیم زاده در آذربایجان غربی وجود دارد که به تنهایی ۷۲ یتیم سردشتی را سرپرستی می‌کند و در حقیقت با این عمل خداپسندانه مسئولیت اجتماعی را در بالاترین مفهوم و با بهترین واژه‌ها معنی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) مسئولیت ایتام را در دوران حکومت، خود بر عهده داشته و لقب ابوالایتام گرفته  بودند افزود: رحیم‌زاده با تأسی از امیرالمومینین(ع) این اقدام وحدت‌آفرین را انجام داده و خود را یک انسان فراجناحی، فراقومیتی و فرامذهبی معرفی کرده‌اند بنابراین جا دارد برای این عمل خداپسندانه از وی تجلیل به عمل آورد و دست مریزاد گفت.

سهندی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از ایتام آذربایجان غربی اهل سنت هستند گفت: بیش از ۲۰۰ خانواده مسیحی و آشوری تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و این نهاد با عشق و علاقه به همه مذاهب و قومیت‌ها خدمت می‌کند و وظیفه خود می‌داند که در مقابل هر قومیت و مذهبی کار ذاتی خود را انجام دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: با بیان اینکه سن خیرین بالا رفته و دولت به تنهایی قادر به برطرف کردن همه مشکلات نیست و خود باید آستین ها را بالا زد افزود: باید کمک به فقرا و ایتام را به یک دغدغه اجتماعی تبدیل کرد و بی‌تفاوتی اجتماعی که بعضاً بر جسم و روح جامعه حاکم می‌شود را تغییر داد و فرهنگ‌سازی‌ها را در این راستا از مدارس و دانشگاه‌ها آغاز کرد.

سهندی با اشاره به اینکه  خیرین و حامیان در ۸ ماهه نخست امسال  ۶۲ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی کمک کرده‌اند اظهار داشت:  کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ۱۱ هزار یتیم و مشمول طرح محسنین را تحت حمایت دارد که از این تعداد ۶ هزار نفر یتیم از وجود پدران بی بهره و ۵ هزار نفر مشمول طرح محسنین شامل فرزندانی هستند که سرپرست خانواده از کار افتاده یا بیمار است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی تصریح کرد: در کنار این تعداد از ایتام ۲۱ هزار حامی نیز وجود دارد که در ۸ ماهه نخست امسال ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد اعتبارات این نهاد از سوی مردم تأمین می‌شود گفت: در برنامه ۵ ساله در نظر گرفته شده تا ۲۱ هزار حامی ۱۷ هزار مربی زکات و ۱۸۰ هزار نفر مشترکات صندوق صدقات هدف‌گذاری و دو برابر شوند و میزان اعتبارات مردمی نیز به ۷۵ درصد برسد.

کد خبر 4179155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha