۲ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۱۱

«محمود فرقانی» قاری و پیشکسوت قرآنی درگذشت

«محمود فرقانی» قاری و پیشکسوت قرآنی درگذشت

«محمود فرقانی» قاری پیشکسوت مشهدی پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت و در بهشت رضا(ع) مشهد به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود فرقانی استاد و پیشکسوت قرآن مشهد ۳۰ آذرماه پس از گذراندن یک دوره بیماری طولانی بدرود حیات گفت.

این استاد قرآن کریم سال ۱۳۷۹ براثر سکته مغزی بخشی از توان حرکتی و تکلم خود را از دست داد و خانه‌ نشین شد، البته قاریان سرشناسی از جمله برادران شاکرنژاد، قلندرزاده و بسیاری از قاریان معروف مشهدی شاگرد وی بودند.

استاد محمود فرقانی متولد شهر هرات افغانستان است، البته وی اصالتاً ایرانی است زیرا خانواده وی در دوران کشف حجاب و برای زیرپا نگذاشتن اعتقادات به هرات مهاجرت می‌کنند و این استاد قرآن در این شهر متولد می‌شود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران سفر کرده و با توجه به اصالت ایرانی‌اش تابعیت کشور را اخذ و در مشهد مقدس ساکن می‌شود.

استاد فرقانی از همان دوران نوجوانی و جوانی به فراگیری علوم قرائت مشغول و در هرات به آموزش علاقه‌مندان پرداخته و پس از بازگشت به ایران این کار را در مشهد مقدس پی‌گیری و شاگرادان زیادی تربیت کرد.

پیکر مرحوم فرقانی دیروز از صحن انقلاب اسلامی حرم امام رضا(ع) تشییع و در بهشت رضا(ع) به خاک سپرده شد.

مراسم ترحیم و بزرگداشت این استاد قرآن کریم امروز شنبه، دوم دی‌ماه در دو نوبت صبح و عصر در حسینیه اللهیان واقع در چهارراه راه آهن، خیابان آیت‌الله عبادی ۴۰، کوچه شهید نیک‌نام برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم دیگری هم روز یکشنبه، سوم دی‌ماه از ساعت ۹ الی ۱۱ در حسینیه هراتی‌های مشهد برگزار می‌شود.

کد خبر 4180123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha