۴ دی ۱۳۹۶، ۸:۲۶

گواتمالا سفارت خود را به بیت‎المقدس منتقل می‎کند

گواتمالا سفارت خود را به بیت‎المقدس منتقل می‎کند

رئیس جمهوری گواتمالا به پیروی از همتای آمریکایی، از تصمیم برای انتقال سفارت کشورش به بیت‎المقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «جیمی مورالس» رئیس جمهوری گواتمالا از انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس خبر داد.

وی در پیامی که در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد گفت این تصمیم را بعد از صحبت‌هایی که با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی داشته، اتخاذ کرده است.

گفتنی است که گواتمالا یکی از ۹ کشوری است که هفته گذشته به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن بیتالمقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، رای منفی داد.

هنوز مشخص نیست که انتقال سفارت گواتمالا به قدس اشغالی چه زمانی انجام خواهد گرفت حال‌آنکه مورالس می‌گوید به مقامات کشورش دستور زمینه‌چینی برای اجرای این تصمیم را داده است.

به این ترتیب، گواتمالا دومین کشور بعد از آمریکا خواهد بود که علیرغم حساسیت جهان اسلام، از انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس سخن می‌گوید.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، ۶ دسامبر سال ۲۰۱۷ (۱۵ آذر ماه) اعلام کرد که قصد دارد سفارت این کشور را به بیتالمقدس منتقل و آن را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کند.

تصمیم برای انتقال سفارت گواتمالا به بیت‌المقدس درحالی مطرح می‌شود که نتانیاهو مدتی پیش از رایزنی با چندین کشور برای اتخاذ تصمیم مشابه، خبر داده بود.

کد خبر 4181827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      0 0
      هر سفارتی که به بیت المقدس منتقل شود اعضایش نباید احساس امنیت کنند. اگر چهار سفارت با کاتیوشا مورد حمله قرار می گرفت بقیه حساب خود را خواهند کرد.
    • بهروز GB ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      0 0
      افرین بر دولت مقتدر گواتمالا که اکنون تنها پشتیبان و حامی امریکا در جهان شده، باید امریکا انتظار های بیشتری از گواتمالا داشته باشد