۴ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۳۱

لاوروف: زمان دیدار آتی پوتین و ترامپ مشخص نیست

لاوروف: زمان دیدار آتی پوتین و ترامپ مشخص نیست

وزیرخارجه روسیه می‎گوید درباره اینکه دیدار بعدی رؤسای جمهور روسیه و آمریکا چه زمانی انجام شود، هیچ صحبتی نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در گفتگو با «ریانووستی» اعلام کرد هنوز درباره اینکه دیدار آتی ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در چه تاریخی انجام شود، صحبتی به میان نیامده است.

وی تاکید کرد: هنوز صحبتی درباره زمانبندی دیدار طرفین نشده است.

گفتنی است آخرین بار، رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در آبان‌ماه در حاشیه نشست «سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا - پاسفیک» موسوم به اَپِک که در ویتنام برگزار شد، با یکدیگر دست داده و گفتگو کردند حال‌آنکه دیدار جداگانه‌ای بین آنها اتفاق نیفتاد.

لاوروف در بخش دیگری از مصاحبه خود با ریانووستی، گفت: گمان نمی‎کنم درحال‌حاضر بتوان از عبارت «پرده آهنین» در توصیف رابطه فعلی روسیه-آمریکا استفاده کرد.

با‎این‏حال، وی به برخی از اقدامات ضد‎روسی آمریکا از قبیل تحریم و مصادره دارایی‎های دیپلماتیک مسکو اشاره کرد و گفت این تنها بخشی از لیست بلندبالای اقدامات بی‎پایه‎واساس آمریکا است.

گفتنی است عبارت پرده آهنین بخشی از ادبیات جنگ سرد است که مرزبندی بین کشورهای اروپای غربی و کشورهای عضو پیمان ورشو را شامل می‎شد و کاربرد آن با پایان جنگ سرد در ۱۹۹۱ میلادی، منسوخ شد.

لاوروف از بیماری روسیه هراسی به عنوان اصلی‎ترین مشکل در بهبود رابطه ۲ کشور یاد کرد.

وزیرخارجه روسیه همچنین آمریکا و کره شمالی را به آغاز مذاکره دعوت کرد و از آمادگی مسکو برای تسهیل روند چنین مذاکره‎ای سخن گفت.

این در‎حالی است که مسکو علیرغم همراهی با تحریم‏های سازمان ملل علیه پیونگ‎یانگ، از مذاکره به عنوان تنها راه‎ اصلی حل بحران شبه‎جزیره کره یاد می‎کند.

کد خبر 4182003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha