۴ دی ۱۳۹۶، ۲۰:۴۳

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمان:

۱.۵ میلیارد متر مکعب آب در استان کرمان صرفه جویی شد

۱.۵ میلیارد متر مکعب آب در استان کرمان صرفه جویی شد

کرمان - سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمان از صرفه جویی ۱.۵ میلیارد مترمکعب آب در این استان طی سه سال با اجرای طرح همیاران آب خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی آیت اللهی موسوی دوشنبه شب در جلسه همیاران آب استان کرمان که با حضور وزیر نیرو در حال برگزاری است، اظهار کرد: طرح همیاران ۲۹ خرداد سال ۱۳۹۳ تصویب شد و به مرحله اجرا رسید.

وی افزود: وضعیت بارندگی کشور ۲۵۰ میلی متر مربع و در استان کرمان ۱۲۹ میلی متر مربع است؛ این در حالی است که متوسط بارندگی در سطح استان کرمان ۲۰ هزار و ۴۵۰ میلیون متر مکعب است که ۱۴ درصد آن به سفره های زیر زمینی نفوذ می کند و مابقی تبخیر می شود.

آیت اللهی موسوی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد چاه های استان کرمان غیر مجاز هستند، گفت: ۳۲ هزار و ۱۵۰ میلیون متر مکعب از چاه ها و شش هزار و ۶۷۰ میلیون مترمکعب آب از قنوات برداشت می شود که ۹۴ درصد آن در بخش کشاورزی، ۱۴.۵ درصد شرب و ۱.۵ درصد در صنعت مصرف می شود.

وی با بیان اینکه طرح همیاران آب ۱۷ مصوبه دارد که سه مصوبه مدیریتی و شش مصوبه مربوط به جهاد کشاورزی است، افزود: چهار مصوبه این طرح مربوط به آب منطقه ای، سه مصوبه مربوط به آب فاضلاب شهری و روستایی و یک مصوبه مربوط به توزیع برق منطقه ای است.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه بیلان منفی آب استان ۸۲۲ ملییون متر مکعب است، عنوان کرد: طی برگزاری جلسات طرح همیاری  و گزارش ها ارائه  شده و جمع بندی شد و بر این اساس طی سه سال ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب در این طرح صرفه جویی شد.

کد خبر 4182759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha