۴ دی ۱۳۹۶، ۲۱:۳۷

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد:

لزوم از سرگیری پروژه انتقال آب صفارود به کرمان

لزوم از سرگیری پروژه انتقال آب صفارود به کرمان

کرمان - نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: با توجه به بحران آب در منطقه پروژه انتقال آب از صفارود به کرمان باید مجددا فعال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن علیدادی عصر دوشنبه در دیدار با وزیر نیرو اظهار داشت: درصد بسیار کمی از آب های دنیا  شیرین هستند و از این میزان اندک هم درصد کمی در اختیار بشر قرار دارد.

وی افزود: کرمان جزء استان های کم آب و خشک کشور محسوب می شود و دو برنامه در استان در دست اقدام برای آبرسانی به شهر کرمان از قدیم مطرح بوده که یکی از این طرح های آبرسانی اکنون فعال شده است.

حجت الاسلام علیدادی عنوان کرد: اگر انتقال آب به کرمان جدی گرفته نشود در آینده با چالش آب مواجه خواهیم شد و باید در زمینه مصرف صحیح آب از طریق رسانه ها، مطبوعات و تربیون های مختلف فرهنگسازی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: باید بخش خصوصی در کنار بخش دولتی در زمینه فرهنگسازی مصرف بهینه آب فعالیت داشته باشد.

وی گفت: دولت باید تشویق های بگذارد تا به صورت بهینه آب در جامعه مدیریت شود و در بخش کشاورزی آب بسیاری هدر می رود که باید در این زمینه چاره اندیشی صورت گیرد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: امیدواریم با حضور وزیر نیرو تونل انتقال آب از صفارود به کرمان  کار خود را مجدد شروع کند و هر چه زودتر شاهد آبرسانی به کرمان باشیم.

کد خبر 4182815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha