۵ دی ۱۳۹۶، ۱۹:۴۹

وزیر ورزش و جوانان:

لایحه بودجه ۹۷ اعتبارات خوبی برای اشتغال جوانان در نظر گرفته است

لایحه بودجه ۹۷ اعتبارات خوبی برای اشتغال جوانان در نظر گرفته است

وزیر ورزش و جوانان گفت: در لایحه تقدیمی دولت به مجلس در رابطه با اشتغال جوانان منابع خوب بانکی دیده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی فر در نشست صمیمی با دبیران سمن های استان های آذربایجان شرقی و خوزستان گفت: معادله قدرت  از حدود هفتاد و چند سال پس از پایان جنگ جهانی تغییر وضعیت داده است. با پایان جنگ دنیا به دو قطب تقسیم شد و دو ابر قدرت به رقابت نظامی پرداختند. رقابت بین این دو قدرت روز به روز بیشتر می شد و هردو تلاش می کردند تا سلاح های قدرتمند تری را بسازند.

 او ادامه داد: بنابراین به این نتیجه رسیدند که درحال حرکت  به سمت پوچی  هستند و در صورت درگیری فیزیکی هر دو طرف بازنده اند از طرف دیگر هزینه سنگینی را هم روی دست آنان میگذاشت.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: مهم است در این رقابت ایده ائولوژیک از چه غنای تاریخی و فرهنگی برخوردار باشیم. دنیای غرب هم به این نتیجه رسیده است که ایران دارای غنای فرهنگی و تاریخی قوی است و از دید این کشور ها در کنار منابع زیر زمینی این غنای فرهنگی و اعتقادی ما به ما کمک می کند. این فشار های امروز و بهانه ها هم به همین دلیل است چراکه ما حرف داریم، پیام داریم، منابع داریم که اگر از آن خوب استفاده کنیم به رشد مطلوبی می رسیم.

سلطانی فر بیان کرد: ما  کارهای زیادی که در کنار رویکرد عدالت داشته ایم، مشکلات زیادی داشته ایم که باید یکی پس از دیگری آن را حل کنیم. بحثی که دوستان به عنوان تقویت NGOها مطرح کرده اند  بحث درستی است و رویکرد جدی نظام این است که ما بتوانیم از همه ابعاد مشارکت مردم در همه عرصه ها استفا ه کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه باید از توان مردم برای مدیریت برنامه توسعه کشور استفاده کرد، گفت: تجربه نشان می دهد  هرگاه  چه در جنگ و چه در انقلاب و دوره سازندگی هرچه توانستیم مردم بیشتری را به صحنه بکشیم میزان موفقیت بیشتر بوده است.

وی با تأکید براینکه به دنبال این هستیم که خانه سمن ها و خانه جوانان فعال شود، افزود: ما کارمان را متوقف نکرده ایم تا تکلیف وزارتخانه روشن شود. لایحه پیشنهاد دولت از سه وضعیت خارج نیست که در هر شرایطی ما پیش بینی های لازم را کرده ایم و کار خود را ادامه خواهیم داد.

سلطانی فر بیان کرد: همچنین به دنبال آسان سازی ازدواج و گسترش دفاتر مشاوره هستیم. در لایحه تقدیمی دولت به  مجلس برای بخش جوانان بودجه خوبی در نظر گرفته شده است.

سلطانی فر  ظرفیت های موجود در ایران را که می تواند باعث رشد و مطرح شدن ایران اسلامی می شود را دغدغه غرب دانست. با مشارکت مردم با تمرکز برنامه های بر روی همه دلسوزان انقلاب خصوصا جوانان می توانیم پیشرفت کنیم.

سطانی فر مشارکت مردم در همه ابعاد توسعه را از خواست های دولت خواند و گفت: راه آن استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد است.

وی ادامه داد: شرایط زمانی ایده آل این است که برای هر ۱۰۰ نفر یک سازمان مردم نهاد وجود داشته باشد تا مردم برای مدیریت برنامه های توسعه کشور به میدان بیایند.

وزیر ورزش گفت: هر شرایطی که ایجاد شود متناسب با آن خودمان را تطبیق دهیم یا در قالب یک سازمان ریاست جمهوری کارش را ادامه میدهد، یا در شکل فعلی به فکر گسترش سازمان های مردم نهاد و رساندن تعداد آنها به ۵ هزار هستیم و به توسعه خانه های جوان  بپردازیم.

وی افزود: به دنبال تأمین شرایط بهتر برای ازدواج جوانان و برگزاری دوره های توانمندسازی برگزار کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان اظهار داشت: در لایحه تقدیمی دولت به مجلس در رابطه با اشتغال جوانان منابع خوب بانکی دیده شده است.

کد خبر 4183828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha