۹ دی ۱۳۹۶، ۷:۴۲

تهدید و خریدن آرای اعضا مجمع؛

انتخابات بوکس «مهندسی» بودن را بیشتر ثابت کرد/ از رای عکس نگیرید!

انتخابات بوکس «مهندسی» بودن را بیشتر ثابت کرد/ از رای عکس نگیرید!

مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس با رقابت تقریبا نزدیک دو کاندیدا به پایان رسید و در نهایت حسین ثوری به عنوان جانشین ناطق نوری برای چهار سال سکاندار این رشته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس در حالی برگزار شد که پیش بینی می شد تنها حسین ثوری و روح الله حسینی برای تصدی ریاست فدراسیون دارای بالاترین شانس باشند. معادلاتی که البته به ناگاه و ظرف سه روز پایانی به نفع کاندیدای وزارت ورزش و جوانان شیب تندی گرفت تا سرانجام تقریبا همه در شب پایانی مطمئن باشند مجمع به گونه ای چینش شده که حداقل حدود ۲۵ رای برای گزینه مورد نظر که خود از مدیران بدنه ورزش است باشد.

اتفاقات عجیب در آستانه انتخابات فدراسیون بوکس شائبه و احتمال مهندسی کردن انتخابات را تا مرز یقین بالا برد. جلسات مکرر با گزینه مورد نظر در محل وزارتخانه، اضافه شدن نام روزبهانی به لیست اعضای مجمع در حالیکه دو ورزشکار پیش از آن به عنوان نماینده ورزشکاران معرفی شده بودند، برگزاری انتخابات هیات استان هرمزگان بدون اعلام قبلی و در آستانه انتخابات تنها بخشی از این اتفاقات بود. اما آنچه به نظر می رسد بیشترین تاثیر را در تغییر نتیجه و سوق دادن آن به سوی گزینه وزارت ورزش و جوانان داشت مربوط به وقایع سه روز پایانی است.

اسکان کاندیدای وزارت ورزش در هتل آکادمی 
ماجرا عجیب نیست. برای مهندسی شدن یک انتخابات باید از همه ظرفیت ها نهایت استفاده را برد. حسین ثوری از مدیران جوان و نسبتا موفق ورزش سیستان و بلوچستان است ولی چطور می شود وقتی وی کاندیدای ریاست یک فدراسیون است در سه روز پایانی و منتهی به مجمع بوکس در هتل آکادمی ملی المپیک یعنی درست در محل حضور روسای هیات های استانی اسکان می گیرد. اتفاقی که بدون شک قانونی نیست.

ماجرا وقتی جالب می شود که صحبت از دعوت چند معاون کل استانی نیز به هتل آکادمی ملی المپیک شنیده می شود و نقطه اوج داستان ورود سرپرست به ماجرا در شب انتخابات است. در حالیکه به نظر می رسید تا پیش از این وظیفه سرپرستان حفظ آرامش و برگزاری مجامع انتخاباتی باشد در برخی موارد خود این سرپرستان کاندیدا می شوند و حالا در نوع جدید به کاندیدای دیگر برای کسب آرا کمک می کنند.

تهدید و تشویق ملی پوشان و هیات ها
پیشنهادهای مالی به اعضای مجمع در اکثر مجامع انتخاباتی دیده می شود اما لزوما این موارد توسط خود کاندیداها و یا به صورت واضح و شفاف عنوان نمی شود اما این موضوع در انتخابات بوکس به شکلی دیگر تجربه شد و در برخی موارد برای آرا قیمت گذاری هم شد! نکته قابل تامل دیگر تهدید برخی از ملی پوشان و حتی هیات ها به حذف از بوکس در صورت رای ندادن به کاندیدای مورد نظر بود.

دخالت های وزارت ورزش و ادارات کل استان ها
رد پای ادارات کل ورزشی استان ها در مجمع بوکس به صراحت دیده شد. بسیاری از مدیران به هیات ها خود تکلیف کردند که به گزینه x رای بدهند. در برخی موارد رایزنی ها گزینه هیات ها را چندباری دچار چرخش کرد و بسیاری از روسای هیات ها حتی موکلف شدند برای اطمینان مدیران خود از آرا عکس بگیرند. این موضوع آن قدر شفاف بود که در حین رای گیری دبیر مجمع چند بار به اعضا برای عکس نگرفتن از رای خود تذکر داد!

ائتلاف دسته جمعی و پیروزی متزلزل گزینه وزارت
وزارتخانه تنها سه رای تا شکست(رسیدن به دور دوم) فاصله داشت. در حالیکه افشین داوری و بهزاد کتیرایی نیز آرا خود را به حسین ثوری تقسیم کردند در طرف مقابل حسینی موفق شد ۱۵ رای را از آن خود کند تا اگرچه وزارت ورزش و جوانان در ظاهر پیروز میدان باشد اما در باطن شکست بخورد که با تمام ظرفیت خود تنها چیزی نزدیک به نیمی از آرائ مجمع را از آن خود کرد تا جایی که معاون وزیر ورزش و جوانان نیز در کنایه به همین موضوع به ثوری گفت باید سعی کنی آن ۱۵ رای و دو رای(مربوط به حسین فشی) را نیز از خود راضی کنی.

مجمع انتخاباتی بوکس علیرغم همه بی اخلاقی ها و گاها بی قانونی ها به پایان رسید اما شائبه مهندسی شدن انتخابات حتی اگر در حد همین احتمال هم باقی بماند زیبنده ورزش نیست. شائبه ای که اگرچه در وزارت محمود گودرزی هم به ندرت در برخی موارد دیده می شد حالا تقریبا در همه مجامع مطرح و با دلایل مستند گاها به اثبات هم می رسد.

کد خبر 4184320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha