۸ دی ۱۳۹۶، ۰:۳۰

آیت الله میرعمادی مطرح کرد:

نمازجمعه قرارگاه فرهنگی است/اشتغالزایی و رونق تولید رسالت مسئولان

نمازجمعه قرارگاه فرهنگی است/اشتغالزایی و رونق تولید رسالت مسئولان

بروجرد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد نماز جمعه را یک قرارگاه فرهنگی دانست و گفت: اشتغال‌زایی و رونق تولید رسالت مسئولان و مهم‌ترین خدمت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در جریان معارفه امام‌جمعه جدید شهر اشترینان در سخنانی به اهمیت فریضه سیاسی عبادی نماز جمعه اشاره کرد و به برخی از ویژگی‌های ائمه جمعه پرداخت.

وی با اشاره به جایگاه نماز جمعه در طرح مسائل و مشکلات مردم، بر لزوم نشاط‌بخشی و جذب جوانان به نماز جمعه تأکید کرد و گفت:‌ نماز جمعه محور همه عبادات و آرام‌بخش دل‌هاست.

آیت‌الله میرعمادی ضمن تشریح برکات اجتماعی، سیاسی و فردی نماز جمعه یادآور شد: همچنین نماز جمعه محل اجتماع مسلمانان است و جامعه اسلامی برای دست یافتن به رشد، توسعه، انسجام و اتحاد باید به نماز جمعه اهمیت دهد.

توسعه برگزاری نماز جمعه در شهرهای مختلف لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به توسعه برگزاری نماز جمعه در شهرهای مختلف استان طی سال‌های گذشته افزود: نماز جمعه مظهر وحدت و انسجام است و سبب قدرت و شوکت مسلمانان می‌شود.

وی ضمن یادآوری اینکه جامعه اسلامی نیاز به پشتیبانی و حضور مردم در صحنه داشته و دارد،  از نماز جمعه به عنوان جلوه حضور مردم در صحنه و مهمترین پشتیبان برای حکومت اسلامی یاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه نماز جمعه یک منبر مقدس، قابل اعتماد و اطمینان است، تصریح کرد: سخنی که مردم از امام جمعه می شوند سخن موعظه، نصیحت، روشنگری و آگاهی بخشی است لذا نماز جمعه سنگر پاسداری از ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی محسوب می شود.

وی نمازجمعه را مهمترین خاکریز نفوذ ناپذیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز بزرگترین اجتماعی که در کشور شکل می گیرد در محل نماز جمعه است.

نماز جمعه از پایگاه های مهم ولایت است

آیت الله میرعمادی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نماز جمعه یکی از پایگاه های مهم ولایت است، اظهار داشت: ستادهای نماز جمعه اتاق فکر نماز جمعه هستند و هدایت و جهت دهی کارهای فرهنگی در این ستادها انجام می شود.

آیت الله میرعمادی با اشاره به لزوم جوان گرایی در ستادهای نماز جمعه استان گفت: جوانان دارای روحیه مناسب برای اجرای کارهای فرهنگی هستند، ستادها باید به عناصر مخلص و مومن با محوریت امام جمعه مجهز شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نماز جمعه بلندگوی دین است، یادآور شد: نماز جمعه آمیخته با دیانت و سیاست بوده و در واقع یک قرارگاه فرهنگی است.

صحنه نمایش قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین نماز جمعه را صحنه نمایش قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام دانست و گفت: برگزاری این فریضه سیاسی الهی به جماعت نمایشی از وحدت و اتحاد مسلمانان و تجلیگاه انسجام امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مستقل بوده و آزادانه مطالب را بیان می کنند و نقد و راهکارهای لازم را ارائه می دهند، تصریح کرد: پایگاه نماز جمعه میعادگاه مردم با ولایت و رهبری محسوب می شود.

 نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به اهمیت برگزاری نماز جمعه در تبیین مواضع حکومت اسلامی و بصیرت بخشی به جامعه اشاره کرد و گفت: دعوت به خداوند، دعوت به تقوای الهی و اتحاد و همبستگی ملت اسلامی از برکات برگزاری این فریضه سیاسی الهی است.

لزوم رفع مشکلات و مسائل معیشتی مردم

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرارگیری در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اهمیت تحقق شعار سال را یادآور شد و بیان کرد:‌ مهم ترین وظیفه مسئولان حرکت در مسیر اشتغالزایی و رونق تولید است.

وی بر لزوم رفع مشکلات و مسائل معیشتی مردم تاکید کرد و یادآور شد: رسالت دولتمردان خدمت به مردم است و خدمت به مردم بر اساس روایات برترین عبادت است.

آیت الله میرعمادی با یادآوری روایت «هرکس به مردم خدمت کند خداوند پاداش جهاد در راه خدا را به او می دهد»، افزود: مهم ترین مصداق خدمت به مردم تلاش برای ایجاد اشتغال و تولید است؛ امروز مصداق خدمت این است. هرکسی که برای ایجاد اشتغال و تولید قدم برداشت خدمت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه خدمت کردن در هر زمانی مصداق هایی دارد، امروز مهم ترین مصداق خدمت به مردم ایجاد اشتغال و تولید است، تصریح کرد: مصداق دوم برای خدمت به مردم تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است و ارزیابی اینکه عمل ما چه مقدار در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی یادآور شد: دشمن در جبهه اقتصادی با ما می جنگد چون نمی تواند در حوزه نظامی با ما بجنگد زیرا موشک های ما را دیده است؛ در جبهه سیاسی هم استکبار شکست خورده است.

نقش مردم بروجرد و اشترینان در صحنه‌های مختلف انقلاب

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولایتمداری مردم اشترینان و نقش مردم این شهر در جریان انقلاب، دفاع مقدس و صحنه‌های مختلف پشتیبانی از نظام اسلامی، بیان کرد: مردم بروجرد و اشترینان نقش مهمی در صحنه‌های مختلف انقلاب داشته‌اند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری پرشور نماز جمعه در این شهر، خواستار احداث و تأمین مکان مناسب برای برگزاری نماز جمعه این شهر و رفع مشکلات در این زمینه شد.

آیت‌الله میرعمادی در ادامه ضمن تقدیر از امام‌جمعه قبلی شهر اشترینان، به برخی ویژگی‌های امام‌جمعه جدید این شهر اشاره و ابراز امیدواری کرد که حجت‌الاسلام حیدر خلجی منشأ فعالیت‌های تأثیرگذار فرهنگی، دینی و اجتماعی در این شهر باشد.

بنابراین گزارش در مراسمی با حضور آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان و جمعی از طلاب و روحانیون، امام جمعه جدید اشترینان معرفی شد.

در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام مجتبی بیرانوند تقدیر شد و حجت‌الاسلام حیدر خلجی به عنوان امام جمعه جدید اشترینان منصوب شد.

کد خبر 4185567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha