۱۰ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۵۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان:

محدودیتی برای واگذاری انشعاب آب در نواحی منفصل شهری وجود ندارد

محدودیتی برای واگذاری انشعاب آب در نواحی منفصل شهری وجود ندارد

سنندج- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: در حال حاضر محدودیتی برای واگذاری انشعاب آب در نواحی منفصل شهری هم چون نایسر سنندج وجود ندارد.

محمدحسین محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر به وضعیت ارائه خدمات آبفا به ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج اشاره کرد و گفت: ۶ سال پیش چهارناحیه از جمله نایسر به شهر سنندج الحاق و جزو محدود خدماتی شرکت آبفا شدند که در آن سال ها مشکلات زیادی در تامین آب این ناحیه وجود داشت.

وی قطعی های مکرر، معضلات شبکه و نامناسب بودن تأمین آب به لحاظ کمی را از جمله مشکلات آب نایسر خواند و بیان کرد: شرکت آبفا اقدام به توسعه تاسیسات موجود و اصلاح آنها در این ناحیه کرد و علاوه بر آن انشعاب مختص نایسر از خط انتقال اصلی آب شهر اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه تأمین آب در نایسر از ۶۰ لیتر در ثانیه به ۲۴۰ لیتر در ثانیه افزایش یافت، اظهارداشت: خوشبختانه هم اکنون مردم ساکن در منطقه منفصل شهری نایسر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان ادامه داد: به دلیل قرارگیری تعدادی از ساخت و سازها در مناطقی بالاتر از مخزن آب شرکت آبفا، مشکلات جزیی در تامین فشار آب این مناطق ایجاد می شود.

محمدی افزود: افت فشار و قطعی آب زمانی که شاهد قطعی برق و در نتیجه خاموش شدن پمپ ها هستیم، ایجاد می شود که برای رفع این مشکل مخزن جدیدی احداث شده که در آینده ای نزدیک وارد مدار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از سال جاری محدودیت هایی برای واگذاری انشعاب به ساخت و سازهای غیرمجاز وجود داشت، گفت: اما امسال با قانونی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، این اجازه به دستگاه های خدمات رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب داده شده است تا خدمات واگذاری انشعاب را به مردم مناطق منفصل شهری انجام دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر محدودیتی برای واگذاری انشعاب در این مناطق نداریم و در صورت مراجعه و درخواست مردم، شرکت آبفا استان آماده انجام واگذاری انشعاب به مناطق منفصل شهری است.

کد خبر 4187193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha