۱۰ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۵۴

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:

اطلاع رسانی در زمان زلزله ضعیف و استرس‌زا بود

اطلاع رسانی در زمان زلزله ضعیف و استرس‌زا بود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به زلزله های اخیر تهران اطلاع رسانی را ضعیف و استرس زا ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا صدر اعظم نوری در جریان گزارش شهردار تهران در خصوص زلزله اخیر شهر تهران از روند اطلاع رسانی در زمان بحران انتقاد کرد.

رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: در زمان زلزله اخباری منتشر می شد مبنی بر اینکه زلزله تهران را کن فیکون می کند و موشهای زنده خوار به جان شهروندان می افتند و یا اخباری از این دست که تولید استرس و ناامنی می کرد ضمن اینکه عملکرد اطلاع رسانی نیز ضعیف بود.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت مدیریت اطلاع رسانی در زمان بحران اظهار داشت: نقش شهر و شهرداری تهران اقتضا می کند ساز و کار قوی تری فراهم شود که در مواقع بحرانی به موقع، دقیق و علمی به اطلاع رسانی بپردازد.

صدراعظم نوری تصریح کرد: در همین زمان بحران که مردم استرس داشتند، برخی از اساتید دانشگاهها توانستند با پیام های خود آرامشی را در جامعه ایجاد کنند اما برخی از سایتها که حتی سایت های رسمی نیز در آنها دیده می شد با اخبار خود تولید استرس می کردند و به نگرانی ها دامن می زدند.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران باید با اطلاع رسانی قوی تر اطلاعاتی را در اختیار جامعه قرار دهد که در مدیریت بحران ایفای نقش کرده و آرامش را به شهر و شهروندان بازگرداند.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا افزود: در بخش دیگری از سخنانش به ۷ هزار و ۳۰۰ ساختمان نا ایمن در شهر اشاره کرد و گفت: هزار و ۱۵۲ ساختمان از این ساختمان ها متعلق به شهرداری بوده که برخی ساختمان های آتش نشانی، ورزشگاهها، سرای محلات میادین میوه و تره بار نیز در آنها وجود دارد و شهرداری باید سازوکاری برای مقاوم سازی این ساختمان ها بیاندیشد.

وی ادامه داد: بخشی از این ساختمان ها نیز ساختمان های دولتی از جمله بیمارستان ها و مدارس است که پیش از این مکاتباتی با وزرا و مسئولین دولتی در خصوص آنها صورت گرفته و امیدواریم شهردار تهران با حضور در هیات دولت مقاوم سازی این ساختمان ها را پیگیری کند.

وی همچنین به بافت فرسوده شهر تهران اشاره کرد و گفت: به طور حتم در زلزله ای با قدرت ۶ ریشتر به این بافت آسیب خواهد رسید و باید برنامه ای از سوی شهرداری تدوین شود تا در بازه ۴ ساله وضعیت احیای بافت فرسوده با قدرت بیشتری پیرگیری شود.

کد خبر 4187782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha