۱۷ دی ۱۳۹۶، ۸:۴۳

مقدمات روان‌شناسی اریکسون به بازار کتاب آمد

مقدمات روان‌شناسی اریکسون به بازار کتاب آمد

کتاب «مقدمات روان‌شناسی اریکسون» نوشته «اریک. اچ. اریکسون» با ترجمه سهیلا خداوردیان و سعید حسن‌زاده از سوی انتشارات «پندار تابان» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب در سه فصل «رشد ایگو و تغییر تاریخی»، «رشد و بحران شخصیت سالم» و «شکل هویت ایگو» به موضعاتی از قبیل نیرومندی ایگو و آسیب‌شناسی اجتماعی، اعتماد نبادین در مقابل بی‌اعتمادی بنیادین، ابتکار در برابر احساس گناه، کارایی در مقابل احساس حقارت، همانندسازی تکوینی و هویت، سردرگمی هویت و اجتماع: ایگو و محیط پرداخته است.

پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

«روشنگری‌های در خور تحسین اریکسون در زمینه‌ رابطه بین پیشینه زندگی افراد و تاریخ، با مشاهده رویدادهای مرحله میانگین زندگی، یعنی تکوین هویت در نوجوانی، شروع شد. این کتاب سه نوشتار آغازین اریکسون را در خود جای داده است که بسیاری افراد آن‌ها را علاوه بر کودکی و اجتماع، به عنوان بهترین پیش درآمد بر نظریه اریکسون می‌پندارند. رشد ایگو و تغییرات تاریخی، منتخبی از یادداشت‌های مفصلی است که در آن‌ها، اریکسون تکلیف ایجاد ارتباط ابین مشاهدات برگرفته از مطالعات میدانی و مطالعات طولی و بالینی کودکان را عهده‌دار شد. این یادداشت‌ها معرف مواد و اطلاعاتی هستند که برای نوشتن کودکی و جامعه به کار رفته‌اند. رشد و بحران‌های شخصیت سالم، اریکسون را به فراسوی نوجوانی و به مراحل سرنوشت‌ساز کل گستره زندگی می‌برد. در سومین و آخرین رساله، اریکسون به گونه‌ای متوالی و براساس دیدگاه‌های زندگی‌نگاری، رشدی، بالینی و اجتماعی، با مشکل هویت ایگو روبرو می‌شود؛ که تمامی این ابعاد به طور مجزا در نوشتار وی دنبال شده‌اند. دیگر کتاب‌های اریک. اچ. اریکسون که در انتشارات نورتون قابل دسترسی هستند؛ عبارت‌اند از: حقیقت گاندی، کودکی و اجتماع، لوتر جوان و هویت: نوجوانی و بحران. اریکسون که برنده جایزه پولیتزر و جایزه کتاب ملی بود، در سراسر جهان به عنوان معلم، درمانگر و نظریه‌پرداز در حوزه روان کاوی و رشد آدمی به خوبی شناخته شده بود».

کتاب «مقدمات روان‌شناسی اریکسون» نوشته اریک. اچ. اریکسون با ترجمه سهیلا خداوردیان و سعید حسن‌زاده در ۱۹۲ صفحه و به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی انتشارات پندار تابان منتشر شده است.

کد خبر 4188125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha