۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷

مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان:

۳.۲ متر مربع سرانه ورزشی در استان کردستان وجود دارد

۳.۲ متر مربع سرانه ورزشی در استان کردستان وجود دارد

سنندج - مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: ۳.۲ مترمربع سرانه ورزشی در استان کردستان پایین بوده و این وضعیت لطمه بزرگی را به استان و شهرستان های آن زده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد جولایی صبح امروز در مجمع سالیانه هیات نابینایان و کم بینایان استان کردستان که در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، گفت: ورزشکاران شاغل در هیات نابینایان در استان کردستان تلاش بسیاری را انجام می دهند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان اظهار داشت: ۱۳۰ نفر ورزشکار سازمان یافته در استان وجود دارد که در رشته های شنا، گلبال و دوومیدانی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه نابینایان کردستان در رشته های ورزشی سرآمد کشور هستند، افزود: امید است استان کردستان در ورزش نابینایان در دیگر رشته های ورزشی دیگر نیز مورد توجه قرار گیرند.

جولایی با بیان اینکه این افراد حق دارند که سالن ورزشی در اختیار داشته باشند، گفت: سرانه ورزشی استان در حوزه زیر ساختی ۳.۲ متر مربع است و کم بودن این مهم دامن گیر استان و شهرستان ها شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان با بیان اینکه امید است در هر شهرستان یک سالن ورزشی در اختیار ورزشکاران این هیات قرار دهیم، افزود: زمین سالن گلبال مخصوص این قشر دارای ویژگی هایی است و مانند دیگر زمین های ورزشی نیست و پارکت مخصوص می خواهد.

وی با بیان اینکه سقز و مریوان سالن  پارکت را دارد، گفت: قروه در حال راه اندازی است و در شهرستان کامیاران نیز در یک طول یک ماه آینده یکی از بهترین سالن های استان افتتاح خواهد شد.

جولایی گفت: هیات نابینایان استان در چند ماه حضور خود فعالیت های بسیار خوبی را انجام داده است و در تمامی مسابقات با هر شرایطی حضور پیدا کرده است.

به گفته وی، این رشته ورزشی فردی دلسوز و از جنس همین افراد می خواهد.

وی خواستار میزبانی مسابقات مختلف شد و گفت: استان کردستان شرایط میزبانی مسابقات مختلف کشوری و بین المللی را دارد و از فدراسیون تقاضامند هستیم برای میزبانی مسابقات روی استان کردستان حساب کند.

کد خبر 4190930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha