۱۵ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۳۴

امام‌جمعه بجنورد:

پشت پرده اغتشاشات اخیر آمریکا و هم‌پیمانان آن قرار دارد

پشت پرده اغتشاشات اخیر آمریکا و هم‌پیمانان آن قرار دارد

بجنورد- امام‌جمعه بجنورد گفت: پشت پرده اغتشاشات اخیر کشور آمریکا، اسرائیل و عربستان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد بابیان اینکه پای آمریکا، اسرائیل و آمریکا در تمامی فتنه‌های ایران و دیگر کشورهای اسلامی در میان است، اظهار کرد: حمایت این مثلث شوم از ماه‌ها قبل برای مقابله بااقتدار ایران در اتاق‌های فکر تشکیل‌شده، اما کور خوانده‌اند اگر هزاران اتاق فکر نیز تشکیل دهند بازهم بازنده میدان خواهند بود.

حجت‌الاسلام یعقوبی بابیان اینکه چهل سالی انقلاب اسلامی ایران نزدیک است و عده‌ای برای گرفتن جشن چهل‌سالگی انقلاب وحشت دارند، بیان کرد: استکبار جهانی با حمایت‌های مالی و سیاسی اغتشاشگران را تشویق می‌کند، بااین‌وجود دیگر روی خوش‌نشان دادن به آشوبگران بی‌فایده است.

ضرورت برخورد جدی با آشوبگران

وی افزود: برخورد جدی با دشمنی که برای برهم زدن امنیت و عدالت در جامعه ایران تلاش می‌کند، ضروری است چراکه آرامش جز اولویت اصلی زندگی مردم است.

خطیب نماز جمعه بجنورد تصریح کرد: چنانچه دشمن فضای جامعه را غبارآلود کند، با نورافکن تقوا، فتنه را شناسایی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام یعقوبی بابیان اینکه فضاسازی به‌منظور نداشتن آزادی از سوی دشمن، مغرضانه است، گفت: منظور مزدوران از آزادی چیست؟ می‌گویند ایران بدون قرآن و اسلام، اما مردم برای حفظ ایران اسلامی و قرآن جنگیدند و شهید دادند، اکنون شما اغتشاشگران که گوش‌به‌فرمان استکبار هستید ایران بدون قرآن و اسلام را می‌خواهید؟

وی اعلام کرد: آزادی تا زمانی که به آزادی، آرامش، امنیت و عدالت دیگران ضربه‌ای نزند، جایز است.

امام‌جمعه بجنورد بابیان اینکه عاملان اصلی فتنه باید شناسایی شوند، تأکید کرد: افرادی که اغفال‌شده‌اند و با وعده‌های پوچ دست به آشوب‌زده‌اند را می‌توان هدایت کرد اما عاملان اصلی قابل رها شدن نیستند.

حجت‌الاسلام یعقوبی در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات اقتصادی مردم و گلایه‌های به‌حق آنان اشاره کرد و گفت: به‌منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات مردم خراسان شمالی آمادگی برگزاری نشستی با استاندار راداریم.

وی افزود: مردم هر استان با مشکلات و مسائلی روبرو هستند که ضرورت دارد مسئولان با همفکری یکدیگر آنان را رفع کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: رسیدی به مشکلات زلزله‌زدگان و یا ماندن تولیدات محصولات بر روی دستان کشاورزان ازجمله مسائلی است که باید چاره‌ای اندیشید.

حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه به مشکلات عرضه محصولات کشاورزی در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: نبود سردخانه بزرگ در استان یکی از مشکلاتی است که نمی‌توان محصولات تولیدی را ذخیره‌سازی کرد ازاین‌رو برای تنظیم قیمت در بازار باید برنامه‌ریزی کرد.

وی همچنین به‌ سختی‌های دریافت تسهیلات بانکی اشاره کرد و افزود: بانک‌ها برای ارائه تسهیلات مردم را جان به لب می‌کنند، استاندار و مسئولان مربوطه برای رفع مشکلات پیش روی بانکی چاره‌ای اندیشه کنند.

خطیب نماز جمعه بجنورد بیان کرد: تولیدکننده‌ای که برای گرفتن تسهیلات بانکی ماه‌ها دوندگی می‌کنند درنهایت دل سرد خواهد شد.

رسیدگی به مشکلات نوسازی بافت‌های فرسوده در نقاط مختلف خراسان شمالی از دیگر سخنان حجت‌الاسلام یعقوبی بود.

کد خبر 4191617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha