۱۷ دی ۱۳۹۶، ۹:۲۵

رئیس کمیته داوران فدراسیون بوکس:

محرومیت در انتظار تیم‌هایی است که به داوران بی‌احترامی کنند

محرومیت در انتظار تیم‌هایی است که به داوران بی‌احترامی کنند

رئیس کمیته داوران فدراسیون بوکس گفت: با افرادی که نسبت به داوران بی احترامی می‌کنند تا حد محروم کردن کل تیم در مسابقات برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نام بردبارها (بهمن و بابک) در داوری بوکس نامی شناخته شده است. پدر و پسری که سالیان سال قضاوت های متعددی در بوکس داشته اند، شیرینی ها و تلخی های زیادی را تجربه کرده اند و گاها حتی مورد ضرب و شتم هم قرار گرفته اند.

با انتخاب حسین ثوری به عنوان رئیس فدراسیون بوکس همانطور که پیش بینی می شد بابک بردبار به عنوان رئیس کمیته داوران منصوب شد. این انتخاب با توجه به سابقه، تجربه و تخصص بردبار می تواند سرمنشاء اتفاقات خوبی برای جامعه مظلوم داوران در بوکس شود.

گفتگوی خبرنگار مهر با بابک بردبار داور بین المللی بوکس در ذیل می آید:

* خبرگزاری مهر: انتخابتان را به عنوان رئیس کمیته داوران را تبریک می گوییم. برنامه اصلی شما در این کمیته چیست؟

- بابک بردبار: متشکرم. همانطور که می دانید داوری یکی از مهمترین ارکان در فدراسیون است. در واقع در بسیاری از موارد سرنوشت قهرمانان را داوران تعیین می کنند. به محض آغاز کارم مشاهده کردم که متاسفانه چیزی در این کمیته وجود ندارد. نه پرونده ای بود و نه اطلاعاتی. اولین اقدام من در کمیته داوران ایجاد پایگاه داده اطلاعات داوران است. مطرح کرده ایم که برای هر استان فایل های الکترونیکی ارسال کنند تا با استفاده از نرم افزاری که از قبل طراحی شده مشخص کنیم هر استان چند داور فعال دارد و به این وسیله داوران را مورد ارزیابی قرار دهیم. همه سوابق در این پایگاه ثبت می شود و این به کمیته داوران کمک می کند که در مسابقات ملی و کشوری به نحوی شایسته از داوران استفاده کنیم.

* با این حساب دیگر لیست داوران اعزامی به رقابتهای بین المللی هم تکراری نخواهد بود؟

دقیقا همین طور است، حتی برای سفرهای خارجی فعال ترین و به روز ترین داوران اعزام خواهند شد. نه رابطه ها دخیل هستند و نه نام ها. تنها شایسته ترین افراد به رقابتهای بین المللی اعزام خواهند شد.

* آیا برنامه ای برای حضور یک داور در کادر فنی تیم های ملی دارید؟

یکی از برنامه های ما این است که در کلیه کلاس های مربیگری قوانین به روز داوری نیز گنجانده شود با این حساب خود به خود مربیان از فنون به روز داوری باخبر می شوند. پیش بینی کرده ایم در زمان مسابقات درون اردویی یک داور ستاره دار در اردوی تیم ملی حضور داشته باشد. پیش از اعزام تیم های ملی به مسابقات نیز حداقل یک کلاس داوری برای همه گذاشته خواهد شد.

*در سالهای اخیر بی احترامی های زیادی به جامعه داوران بوکس صورت گرفته است. برنامه ای برای جلوگیری از این اتفاقات تلخ دارید؟

پیش بینی کرده ایم یک بند در کمیته انضباطی فدراسیون اضافه کنیم که با افراد خاطی که نسبت به داوران بی احترامی می کنند تا حد محروم کردن کل تیم در مسابقات برخورد شود. دیگر اجازه نمی دهیم تصور شود دیواری کوتاه تر از دیوار داوران نیست. همچنین اگر مشاهده شود داوری بنا به برخی رابطه ها یا به هر دلیلی به عمد ناداوری کند این قول را به شما خواهم داد که تا زمانی که من در این کمیته هستم اجازه داوری به این فرد یا افراد را نخواهم داد.

*انتخاب حسین ثوری به عنوان رئیس فدراسیون بوکس را چگونه می بینید؟

- سوابق مدیریتی، اجرایی و حضور موفق ثوری در بوکس بر هیچکس پوشیده نیست. وی مدیری بسیار قوی با پتانسیل بالا و انگیزه قدرتمند است که من آینده خوبی را با وجود وی برای بوکس کشور می بینم.

کد خبر 4192284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha