۱۷ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶

کتابی تازه از مریم بصیری رونمایی می‌شود

کتابی تازه از مریم بصیری رونمایی می‌شود

کتاب «فرآیند شکل‌گیری داستان در ادبیات داستانی و دراماتیک» در دفتر انتشارات امیرکبیر رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات امیرکبیر در نشستی از کتاب «فرآیند شکل‌گیری داستان در ادبیات داستانی و دراماتیک» نوشته مریم بصیری رونمایی می‌کند.

این اثر با موضوع بررسی تطبیقی عناصر رمان، نمایشنامه و فیلم‌نامه نوشته شده است و حاصل سه و نیم سال تلاش نویسنده آن به شمار می‌رود.

وی پیش از این درباره این کتاب عنوان داشته بود: برای نوشتن این کتاب حدود سه سال وقت گذاشتم و نزدیک به ۵۰۰ کتاب در حوزه ادبیات داستانی و دراماتیک را دوباره بازخوانی کردم و شروع به فیش‌برداری از مباحثی کردم که مد نظرم بود.این کتاب را یک کتاب درسی می‌دانم که با زبان ساده می‌تواند مخاطبان را با تمامی عناصر داستان و درام آشنا کند و در عین حال چکیده‌ای از چهارصد و اندی کتاب ارائه دهد. در واقع فکر می‌کنم اگر کسی این کتاب را بخواند دیگر موضوعی نمی‌ماند که در امر نوشتن درام و داستان نداند.به نظر من فهم این کتاب برخلاف برخی از آثار مشابه، آسان است و به تمامی افراد اهل مطالعه که علاقه‌مند به خواندن فیلم‌نامه و نمایشنامه هم هستند، کمک می‌کند تا بتواند با آشنا شدن با مباحث موجود، لذت کافی را از متنی که می‌خوانند ببرد. من سه سال تمام با کتاب‌های دور و برم و با کاغذها و لپ‌تاپم کلنجار رفتم تا این اثر خلق شود و بتوانم کمکی به نویسندگان جوان کرده و منابع معتبر در این رشته‌ها را نیز به آن‌ها معرفی کرده باشم. مخاطب من هر کسی است که حتی یک جمله از کتاب به کارش آمده باشد و بتواند قدرت نوشتن خودش را تقویت کند.

در مراسم رونمایی این کتاب در کنار نویسنده، احسان عباسلو نیز به عنوان منتقد حضور خواهد داشت.

این مراسم روز چهارشنبه بیستم دی ماه از ساعت ۱۶ در دفتر موسسه انتشارات امیرکبیر واقع در خیابان سعدی میدان استقلال برگزار می‌شود.

کد خبر 4192956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha