۱۷ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۱۱

معاون وزیر ورزش:

«تختی» پهلوانی را در عمل معنا کرد

«تختی» پهلوانی را در عمل معنا کرد

ری- معاون فرهنگی اجتماعی وزیر ورزش و جوانان در پنجاهمین سالگرد جهان پهلوان تختی گفت: «تختی» پهلوانی را در عمل معنا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید احمدی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم پنجاهمین سالگرد جهان‌ پهلوان غلام رضا تختی که در مزار وی واقع در «ابن بابویه» شهرستان ری برگزار شد، طی سخنانی منش و مرام جهان پهلوان تختی را عامل ماندگاری وی دانست و افزود: جهان پهلوان تختی پهلوانی را در عمل اجرا کرد.

وی رفتار متواضعانه تختی در برابر مردم را مورد اشاره قرار داد و گفت: عمل به مرام پهلوانی تختی را برجسته کرد و معنا داد، او یک اسطوره متواضع و خاکسار برای مردم بود و تمام قهرمانی های تختی به عشق مردم به دست آمد.

احمدی تختی را مدافع حقوق مردم خواند و گفت: او همواره در برابر نیازمندان سر فرود آورد، اما در برابر قدرتمندان و بی نیازان هرگز سر خم نکرد،  ما نیز باید این مرام را سر لوحه خود قرار دهیم و با عمل به شعارهای خود، آن ها را رواج دهیم، نمی توان تنها با توصیه مرام جوانمردی را بین مردم رواج داد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر ورزش و جوانان عشق مردم به تختی را در حال افزایش دانست و از ورزشکاران خواست، پهلوانانی مانند جهان پهلوان تختی را الگوی مردانگی، بزرگ اندیشی صبر، سعه‌صدر و فتوت قرار دهند.

وی با بیان این که باید بیشتر به عمل پهلوانی فکر کنیم، گفت: ما نمی‌توانیم با توصیه کردن، روح پهلوانی را ترویج دهیم. هر کسی باید به خودش گوشزد کند و هر کسی خودش را در مسیر ترویج روح پهلوانی قرار دهد. منش پهلوانی را ما باید در عمل رعایت کنیم. ما باید با تاسی از پهلوان تختی روح پهلوانی را ترویج دهیم.

کد خبر 4193259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha